گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

استادیوم صیدا آماده میزبانی از ایران

به گزارش "ورزش سه"، ساعت زیادی تا برگزاری دیدار حساس ایران و لبنان از مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده است. شاگردان دراگان اسکوچیچ به عنوان صدرنشین فعلی گروه A باید به مصاف تیم میزبان بروند که با 5 امتیاز در جایگاه سوم ایستاده و امیدوار به کسب امتیاز در این بازی خانگی است.

 

این دیدار قرار است در استادیوم رفیق حریری یا شهرداری صیدا برگزار شود. ورزشگاهی که 22 هزار و 600 نفر گنجایش دارد اما امروز روی سکوهای خالی برگزار می شود. این استادیوم در سال 1999 و برای برگزاری رقابت های جام ملت های آسیا 2000 در لبنان ساخته شد.

 


استادیوم رفیق حریری برای نخستین بار به فناوری کمک داور ویدیویی مجهز شده تا دیدار ایران و لبنان با استفاده از VAR برگزار شود. ورزشگاهی که که در چندین مرحله بازسازی شده و حتی برای دیدار امروز نیز به صورت گسترده و در بخش های مختلف مورد مرمت قرار گرفت.

 

هر چند که این ورزشگاه محل برگزاری بسیاری از دیدارهای لبنان بوده اما تیم ملی ایران تاکنون در این استادیوم به مصاف میزبان خود نرفته است. ورزشگاهی که کیفیت چمن آن نیز ایده آل نیست و ملی پوشان کار راحتی برای بازی در این استادیوم ندارند.

 

 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد