گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

نخستین سمپوزیوم ملی فیزیولوژی در روانشناسی در اصفهان

دبیر کل نخستین سمپوزیوم ملی فیزیولوژی در روانشناسی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری این سمینار در روزهای 14، 15 و 16 اردیبهشت سال جاری در کتابخانه مرکزی اصفهان، افزود: این نخستین سمپوزیوم روانشناسی است که به بررسی چگونگی عملکرد اندام‌های داخلی بدن در هنگام مواجهه با مسائل روانی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، دکتر سامان اکبرزاده با بیان اینکه ترکیب فیزیولوژی در روانشناسی موجب ارائه راه‌حل‌های مختلف برای رفع بیماری‌های شایعی مانند استرس، ام اس و پارکینسون می‌شود، اظهار داشت: به طور واضح در این زمینه بررسی می‌شود که چه بیماری‌هایی را می‌توان از نظر روانی کنترل کرد و به بازدهی بهینه در این زمینه رسید.

محورهای سمپوزیوم

دبیر نخستین سمپوزیوم ملی فیزیولوژی در روانشناسی بیان داشت: محورهای این سمپوزیوم شامل فیزیولوژی و روانشناسی ورزشی، چرخه‌های زیستی، روش‌های نوین درمان بیماری‌های روانی و مغز، فارماسایکولوژی ( دارو در روانشناسی)، روش‌های نوین تحقق در روانشناسی، سلول‌های بنیادین و روانشناسی فیزیولوژیک، جنین شناسی و روانشناسی، CNS ( یا همان سیستم اعصاب مرکزی و تمام اعصاب متصل) و PNC سیستم اعصاب انسانی و یا رشته اعصابی که به مغز و نخاع می‌رسند تقسیم بندی می‌شود. وی ادامه داد: مهمترین بخش این سمینار بخش روش‌های نوین درمان بیماری‌های روانی و مغز است که منجر به دریافت یکسری اطلاعات در زمینه پزشکی است که موجب ارائه یکسری راهکار در این زمینه و در نهایت نتیجه‌گیری می‌کنیم.

اکبرزاده با اشاره به بخش فارماسایکولوژی، اظهارداشت: در این بخش به بررسی داروهای نسل قدیم و نسل جدید پرداخته و در نهایت برای درمان بیماری‌های روانی از داروهای نسل جدید با دوز دارویی کم استفاده کرده و آن را به متخصصان معرفی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در حیطه سلول‌های بنیادین و روانشناسی فیزیولوژیک با شناخت سلول‌های بنیادین برای درمان بیماری‌هایی مانند اسکیزوفرنی و یا صرع که غدد آن دچار مشکل می‌شوند تلاش می‌کنیم. دبیر نخستین سمپوزیوم ملی فیزیولوژی در روانشناسی با بیان اینکه در بخش جنین شناسی نیز متخصصان با شناخت جنین و بیماری‌های وابسته به آن می‌توانند به درمان بیماری‌های روانی جنین بپردازند، تصریح کرد: در زمان جنینی هرگونه حرکت پدر و مادر و بیماری‌های روانی آنها بر روی جنین تاثیر داشته و موجب ایجاد انواع و اقسام اختلالات خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از زمان اعلام برگزاری این نشست یک هزار مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که پس از داوری تنها 400 مقاله برای ارائه پذیرش شدند، ادامه داد: پس از داوری نهایی نیز تنها 200 مقاله انتخاب و در پایان برنامه به صورت کتابچه در اختیار شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد