گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

پیشنهاداتی برای افزایش سلامت - قسمت ۱

محققان توصیه می‌کنند که باوجود کامپیوترها، باز هم باید خوشنویسی و نوشتن با دست همچنان در مدرسه‌ها آموزش داده شود، زیرا نوشتن با دست، مغز را به فعالیت بیشتری وامی‌دارد. این نکات سلامت را از دست ندهید.

گوشت قرمز و کره آلزایمر می‌آورند

به گزارش برترین ها ؛ نه کره را از سبد غذایی‌تان حذف کنید و نه گوشت قرمز را. این دو ماده غذایی هرقدر هم که ضرر داشته باشند، بودنشان از نبودشان بهتر است. اما اگر می‌خواهید تا چند سال دیگر به جمع آلزایمری‌ها وارد نشوید، تعادل را در مصرف این خوراکی‌ها رعایت کنید.به گزارش تلگراف، محققان می‌گویند، برای حفظ سلامت، میزان چربی مصرفی نقش تعیین‌کننده‌ای ندارد بلکه نوع چربی‌ای که فرد استفاده می‌کند، می‌تواند به سلامت او کمک کند یا زیان برساند.

از نظر آنها چربی‌های اشباع شده نه تنها به سلامت بدن آسیب می‌رسانند بلکه می‌توانند روی مهارت‌های شناختی فرد هم اثر بگذارند و خطر ابتلا به آلزایمر را در او بالا ببرند.

این تحقیقات که زیرنظر دانشگاه هاروارد انجام می‌شد، نشان داد، خاطرات بد، در ذهن زنان مسن‌تری که مقدار فراوانی از چربی‌های اشباع‌شده را در غذا‌هایشان مصرف می‌کردند بیشتر از دیگران ثبت شده است.آنها معتقدند، ذهن افرادی که به‌جای این چربی‌ها از روغن زیتون، روغن آفتابگردان، دانه‌های نباتی، آجیل‌ها و آووکادو استفاده می‌کردند، بیشتر به ثبت خاطرات خوب گرایش دارد.

کی گفته بچه‌ها سوهان روح‌اند؟!

پدر و مادر‌ها از زوج‌های بدون فرزند شاد‌ترند

شاید فکر کنید این یک جمله کلیشه‌ای است. ممکن است گمان کنید مسافرت‌های پی‌درپی شما بدون دردسر‌های یک نوزاد و مهمانی‌های دوستانه‌ای که بدون ترس از بیدار شدن بچه برگزار می‌شوند، بیشتر می‌توانند شما را شاد کنند اما محققان در بررسی‌های جدید‌، خلاف این موضوع را ثابت کرده‌اند. از نظر آنها زوج‌های جوانی که صاحب فرزند شده‌اند، از زوج‌های تنها شاد‌ترند. «ساینس‌دیلی» از زبان محققان نوشته است: حتی مراقبت‌های به‌ظاهر سخت روزانه، به‌جای اینکه پدر و مادر‌ها را از فرزنددار شدن‌ پشیمان کند، به آنها شادی تزریق می‌کند و امید به زندگی‌شان را بالاتر می‌برد. محققان معتقدند، این اتفاق به زندگی پدر و مادرها معنا داده و به آنها برای رسیدن به اهداف‌تازه‌شان انرژی می‌دهد. با توجه به یافته‌های محققان، اشتباه نیست اگر بگوییم پدر و مادرها موفق‌تر از زوج‌های تنها هستند و زودتر از آنها پیش می‌روند.

دست خودتان نبوده که سیگاری شده‌اید!

چرا بعضی یک‌شبه سیگار را کنار می‌گذارند و برخی با وجود تلاش بسیار، موفق به این کار نمی‌شوند؟ محققان با بررسی گروه بزرگی از مردم ایالا‌ت‌متحده و آفریقا پاسخ این سؤال را یافته‌اند. آنها می‌گویند، سیگار کشیدن هم مثل خیلی از عادت‌های دیگر ژنتیک است و جالب اینجاست که ژن‌های افراد سیگاری، مشخص می‌کند که آنها به چند نخ سیگار در روز راضی می‌شوند، چه زمانی آنها را به سیگار کشیدن وا می‌دارد و تا چه حد آنها را در ترک سیگار کمک می‌کند.از نظر محققان این ژن و تفاوت‌هایش در افراد مختلف، باعث می‌شود آنها به روش‌های ترک سیگار پاسخ‌های متفاوتی دهند و موجب می‌شود بعضی آدم‌ها شب تا صبح سیگار به دست باشند و بعضی از سیگاری‌ها تنها به کشیدن یکی، دو نخ از آن در روز اکتفا کنند.

مادر‌های 40 ساله موفق‌ترند

بچه‌های این مادر‌ها هم زرنگ‌تر هستند و هم سالم‌تر

قدیم می‌گفتند زنانی که بالای 35 سالگی صاحب فرزند شوند، شانس به‌دنیا آوردن بچه باهوش را از دست می‌دهند.

اما پزشکان امروزی، گرچه این واقعیت را به‌طور کامل رد نمی‌کنند ولی مادر‌های 40ساله را در پرورش کودک سالم بیشتر موفق می‌دانند. به نوشته دیلی میل، محققان می‌گویند، گرچه این مادرها زودتر خسته می‌شوند و مثل جوان‌تر‌ها پابه‌پای کودکشان پیش نمی‌روند اما فرزندان آنها کمتر احتمال دارد به حوادث غیرمترقبه دچار شوند یا به مراقبت‌های بیمارستانی نیاز پیدا کنند. براساس تحقیقات محققان، فرزندان این مادر‌ها کندتر از بچه‌هایی هستند که پدر و مادر جوان‌تری دارند و مادرهای 40 ساله حواسشان بیشتر از مادرهای جوان به وظایف‌شان است و به موقع برای دریافت واکسن کودکشان و مراقبت‌هایی از این دست اقدام می‌کنند. علاوه بر این، بچه‌های آنها دایره لغات گستره‌تری دارند و وقتی به 5 سالگی می‌رسند در تست‌های آی‌کیو نمره بیشتری می‌گیرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد