گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

چگونه با ام اس راحت ترکنار بیاییم؟

مبتلایان به بیماری ام اس، معمولا کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند را اولویت بندی می‌کنند و انرژی‌شان را اول برای مهمترین کارها می‌گذارند. آنها در این راه می‌توانند از ابزار و وسایل مخصوصی برای آسان‌تر کردن کارهای‌شان استفاده کنند که در این مطلب اشاره ‌ای به این ابزارها خواهیم داشت:

پختن غذا: حتی درست کردن ساده‌ترین غذاها، برای بیماران ام اس که در فاز حمله باشند یا بیماری‌شان تشدید شده باشد، سختی‌های خاص خودش را دارد و به همین دلیل وسایل مخصوصی در آشپزخانه برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده که کار آنها را راحت می‌کند. مثلا تخته غذاهایی که حالت چسبناک دارد و به سطح می‌چسبند و به راحتی تکان نمی‌خورد تا از زیر دست سر بخورد.

لباس پوشیدن: اگر همیشه نگران طول کشیدن باس پوشیدن و از دست دادن زمان هستید، می‌توانید از این روش‌هایی که به شما می‌گوییم استفاده کنید: تا حد امکان به جای لباس‌های دکمه دار، از لباس‌های زیپی استفاده کنید که پوشیدن آن‌ها دردسر کمتری دارد. اگر هم مجبور به استفاده از لباس‌های دکمه دار هستید، بدانید که گیره‌های مخصوصی وجود دارد که قطعا به کارتان می‌آید و دکمه را سر جایش قرار می‌دهد. موقع پوشیدن کفش هم از پاشنه کش‌های بلند استفاده کنید که باعث می‌شوند تا دیگر نیاز نباشد برای کفش به پا کردن، خودتان را خم کنید.

کارها و فعالیت‌های بیرون از خانه: حتی در روزهای گرم هم می‌توانید فعالیت‌های بیرون از خانه‌تان را خودتان انجام دهید، فقط حواستان باشد که حتما آب خیلی خنک یا حتی بسته‌‌های یخ همراهتان داشته باشید تا موقعی که به خاطر فعالیت زیاد، مشغول عرق ریختن هستید، فوری دمای بدن‌تان را کنترل کنید.

نشستن پشت میز: حتما دنبال وسایلی باشید که کارتان را موقع نشستن پشت میز راحت می‌کند. مثلا پایه‌ای که کتابتان را نگه می‌دارد و آن را ورق می‌زند. استفاده از کتاب‌خوان الکترونیک هم روش خوبی خواهد بود. از طرف دیگر باید با مانیتورهایی کار کنید که نور صفحه شان کنترل شده است و باعث اذیت و خستگی چشم نمی‌شود. قبل از خرید این وسایل حتما با یک کارشناس صحبت کنید تا سراغ بهترین گزینه‌ها برای راحت‌ شدن کارتان بروید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد