گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

افزایش فعالیت مناسب و قدرت اعضای بدن، با تغذیه مناسب

در صورتی که اعضاء و قسمت‌های مختلف بدن و مغز دارای فعالیت مناسب باشد و برای همیشه این وضعیت ادامه یابد عمر بشر طولانی شده و با انواع ناتوانی‌ها روبرو نخواهد شد. در صورت استراحت و کم‌حرکتی و خواب اعضاء مشکلات و ناتوانی بر عضو مربوطه به وجود آمده و به دیگر اعضاء سرایت می‌کند و هنگامی که کار و فعالیت عضوی بیش از اندازه تحمل باشد و در حالت سختی کار انجام شود ظهور عوارض بر آن حتمی و مشکلات رفع نشدنی ممکن است پدیدار شده و دیگر اعضاء نیز مورد تخریب قرار می‌گیرند.

هم زمان با فعالیت اعضاء باید مواد و محصولات مورد لزوم آنها فراهم شود که ورزش بدون تغذیه مناسب باعث تضعیف و از بین رفتن سلول‌های عضو می‌گردد و پرخوری و کمکاری اعضاء باعث چاقی بی‌اندازه و ضعف عملکرد عضو مربوطه می‌شود.

همیشه باید بین کار و تغذیه نسبت لازم برقرار و به اندازه هر کار باید مواد مورد لزوم ارسال شود که کمبود مواد و ازدیاد آنها هر دو مورد باعث مشکلات می‌شود. پرخوری و کم‌کاری باعث مسمومیت تدریجی و کم خوری و پرکاری باعث ضعیف شدن و تخریب اعضاء می‌شود و اندازه اعضاء همیشه یاید حفظ و تناسب آنها با اعضای دیگر راه مناسبی برای سلامتی و طول عمر می‌باشد.

نوع تغذیه بسیار مهم بوده و افرادی که بیشتر از پروتئین‌ها بهره می‌گیرند حتماً باید دارای دفع مناسب باشند که ماندن مواد پروتئین و ترکیبات وابسته بیشتر از ترکیبات مورد نیاز ایجاد مسمومیت می‌کنند و افرادی که از انواع گوشت‌ها بهره می‌گیرند باید غذای کمتری مصرف نمایند و دارای کارهای مناسب فکری و بدنی‌باشند و در صورتی که از مواد نشاسته‌ای بیشتر بهره می‌گیرند کارهای دستی و بدنی برای آنها اساسی است وگرنه دارای افزایش مواد قندی در بدن می‌شوند چربی‌ها و روغن‌ها بیشتر باید همراه با ترکیبات تلخ و قلیایی مصرف شود تا این ترکیبات در هوای شهرها و آلوده بهتر مصرف شوند.

هرچه هوا آلوده‌تر و اسیدی‌تر می‌شود محیط بدن نیز حالت ترشی بخود گرفته و انواع دردها از آن ظاهر می‌شود و باید با انواع تلخی‌ها و الکلی‌ها آن را خنثی کرده تا چربی‌های بدن خنثی شده و تبدیل به صابون و کف گردد آن‌وقت در بدن بهتر سوخته تبدیل به انرژی می‌شود و یا در ساختمان اعضاء دارای کارآئی می‌شود.

چربی‌ها و پروتئین‌ها در محیط قلیایی بهتر قابل سوخت و یا ساختن می‌باشند در حالی که قندها و مواد نشاسته‌ای در برابر گرما و انرژی شکسته و به انرژی تبدیل می‌گردند و افرادی که در محیط گرم و آفتابی زندگی می‌کنند کمتر به بیماری دیابت دچار می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد