گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

راه‌اندازی مرکز توسعه فوتسال در آکادمی ملی فوتبال

رییس آکادمی ملی فوتبال از راه‌اندازی مرکز توسعه فوتسال ایران در محل این آکادمی خبر داد و گفت: در صورت تایید شورای آکادمی، مرکز توسعه فوتسال ایران به زودی در محل آکادمی فوتبال راه‌اندازی می‌شود.

دکتر محمدحسین علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا یکی از برنامه‌های مهم آکادمی ملی فوتبال در سال جاری را راه‌اندازی مرکز توسعه فوتسال ایران در محل آکادمی عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این مرکز به دنبال آن هستیم همانند فوتبال پایه، فوتسال پایه را نیز با برگزاری فستیوال‌هایی در بخش دختران و پسران سازماندهی و تقویت کنیم. همچنین در کنار برگزاری این فستیوال‌ها، در پی ایجاد مرکز آموزش بین‌المللی برای توسعه فوتسال در محل آکادمی ملی فوتسال هستیم. زیرا با توجه به ظرفیت‌های بالای فوتسال ایران و مطرح بودن آن در سطح آسیا و جهان این مرکز می‌تواند فضای خوبی برای دانش‌افزایی و ارتقای سطح دانش مربیان، بازیکنان و داوران فوتسال داخل و خارج از کشور باشد و ارزآوری خوبی را برای فوتسال کشورمان به دنبال داشته باشد.

وی هم‌چنین از دیگر برنامه‌های آکادمی ملی فوتبال را تقویت آکادمی مجازی و انتقال دانش به فوتبال نوآموزان بیان کرد و گفت: بنا داریم امسال در جهت تقویت دانش فوتبال نوآموزان، 20 هزار فوتبال نوآموز را به این سامانه وصل کنیم که البته تقویت این سامانه بستگی به تصمیم رییس شورای آکادمی ملی فوتبال که ریاست آن را مهدی تاج بر عهده دارد، خواهد داشت که چقدر موافق توسعه و تقویت آکادمی مجازی باشد.

علیزاده هم‌چنین در رابطه با دستاوردهای همایش روز جهانی فوتبال پایه که با همکاری استان البرز برگزار شد، خاطرنشان کرد: این همایش که بر اساس پیشنهاد AFC و فیفا به مناسبت روز جهانی فوتبال پایه برگزار شد، بیش از 800 مربی مدارس فوتبال از سراسر کشور حضور داشتند که مباحثی چون فلسفه فوتبال، سازماندهی فوتبال پایه، مسائل حقوقی فوتبال پایه و تندرستی، بهداشت فوتبال پایه و استعدادیابی در فوتبال پایه توسط اساتید برجسته فوتبال مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در پایان این همایش توانستیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. البته این همایش که به منظور شناسایی مربیان برتر مدارس فوتبال و اخذ گواهی برای شرکت در مدارس فوتبال با توجه به تعطیلی مدارس انجام شده بود، سبب شد تا مسیر درستی را برای مدارس فوتبال دنبال کنیم تا در جهت قانون‌مند شدن فعالیت‌های مدارس فوتبال سراسر کشور گام‌های موثری برداریم.

رییس آکادمی ملی فوتبال در پایان با تاکید به این نکته که امسال تنها مدارس فوتبالی می‌توانند مجوز فعالیت داشته باشند که فعالیت آن‌ها زیر نظر آکادمی ملی فوتبال باشد و با یک باشگاه همکاری تنگاتنگی داشته باشند، گفت: در این صورت ما می‌توانیم پاسخگوی مدارس فوتبال باشیم. بدون شک اگر مدارس فوتبالی دارای مجوز از سوی آکادمی ملی فوتبال نباشد، فعالیت آن از نظر ما قانونمند نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد