گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آیا همه ورزشکاران به روز استراحت احتیاج دارند؟

واضح است که ورزشکاران حرفه‌ای با روزی بیش از 5 تا 6 ساعت تمرین، نیاز به استراحت و ریکاروی دارند اما آیا ورزشکاران مبتدی که در روز شاید یک ساعت بیشتر تمرین نداشته باشند نیز نیاز به روز استراحت دارند؟

به گزارش ایسنا و به نقل از My Fitness pal، پزشکان توصیه می‌کنند که افراد 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط یا 75 دقیقه ورزش با شدت زیاد در طول هفته انجام دهند. البته می‌توان از ترکیب این دو نیز استفاده کرد. بهترین روش برای انجام این میزان ورزش تقسیم آن در سه روز هفته است. بررسی‌ها نشان داده است که 450 دقیقه پیاده‌روی در طول هفته 39 درصد احتمال مرگ را کاهش می‌دهد.

در صورتی که افراد روزی 20 دقیقه ورزش انجام دهند تا در طول هفته 150 دقیقه ورزش توصیه شده را در برنامه خود داشته باشند نیازی به استراحت در طول هفته ندارند. در صورتی که فرد حداقل میزان ورزش را انجام دهد نیازی به استراحت زیاد نیست. برای مثال مطالعات انجام شده نشان داده است افرادی که تنها 2 بار در هفته یا کمتر ورزش می‌کنند تاثیر مورد نظر را از آن نمی‌گیرند.

با این وجود فاکتورهای مختلفی بر میزان استراحت مورد نیاز تاثیر گذارند. برای مثال استرس زندگی، سن، تغذیه، خواب و میزان آمادگی جسمانی همگی می‌توانند تعیین کننده باشند.

برای ورزشکاران غیر حرفه‌ای غالبا مربیان یک روز استراحت در طول هفته پیشنهاد می‌کنند. ورزشکاران رقابتی اکثرا نیاز به دو روز استراحت در هفته دارند به خصوص ورزشکارانی که تمرین شدید دارند. در صورتی که ورزش شما شدت زیادی ندارد باید به نوع زندگی خود توجه کنید. اگر استراحت کافی‌ در نحوه زندگی خود دارید می‌توانید میزان استراحت از ورزش را به دو روز در ماه کاهش دهید. اگر می‌خواهید کاملا ورزش را کنار نگذارید می‌توانید ورزش‌هایی با شدت کمتر مانند یوگا یا شنا انجام دهید. این ورزش‌ها فشار کمتری به بدن می‌آورد و به ریکاوری کمک می‌کند. قدم زدن در طبیعت و گردش نیز فعالیت‌هایی هستند که شدت زیادی ندارند و به نوعی ریکاوری به حساب می‌آیند./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد