گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

غربالگری بیماران قلبی از نظر ابتلا به دیابت

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی مدیکال اکسپرس، افراد مبتلا به مشکلات قلبی اغلب دیابت دارند که آنها را در معرض خطر بیشتر ابتلا به حملات قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی قرار می دهد. یک مطالعه جدید نشان می دهد که غربالگری بیماران یاد شده و اطمینان از رسیدگی مناسب به دیابت احتمالی آنها موجب بهبود قابل توجه وضعیت بیماری قلبی آنها می شود. محققان موسسه قلب مرکز پزشکی اینترمانتین آمریکا در این مطالعه، وضعیت حدود شش هزار بیمار را که به دلیل ابتلا به حمله قلبی در فاصله زمانی سال های 2002 و 2013 توسط پزشکان این موسسه تحت درمان قرار گرفته بودند، بررسی کردند.

از این بیماران سه هزار و 778 نفر قبل از پذیرش در این بیمارستان، سابقه دیابت نداشتند، اما محققان بعد از بررسی نتایج آزمایش خون آنها، 707 بیمار را دارای معیارهای ابتلا به دیابت تشخیص دادند. تنها در 30 درصد از این 707 نفر ابتلا به دیابت تشخیص داده شد و این افراد در زمان بستری بودن در بیمارستان و یا بلافاصله بعد از آن، تحت درمان قرار گرفتند. محققان در این مطالعه عوارض جانبی بیماری قلبی را در بیمارانی که دیابت در آنها تشخیص داده شده بود و تحت درمان قرار گرفته بودند با افرادی که معیارهای ابتلا به دیابت را داشتند اما این بیماری در آنها تشخیص داده نشده بود، مقایسه کردند.

نتیجه این مطالعه نشان داد که موارد مرگ، تکرار حملات قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی در میان ان دسته از بیماران قلبی که دیابت در آنها تشخیص داده شد و به وضعیت آنها رسیدگی شد، به اندازه قابل توجهی کاهش یافت.

این در حالی است که خطر عوارض جانبی و مرگ در بیماران دیابتی که این بیماری در آنها تشخیص داده نشده بود و مورد درمان قرار نگرفته بودند، افزایش داشت.

به گفته وایت لی از محققان انستیتوی اینترمانتین، بیش از یک دهه است که مشخص شده خطر ابتلا به حمله قلبی در بیماران مبتلا به دیابت بسیار بیشتر از افرادی است که دیابت ندارند اما متاسفانه به دلیل دغدغه خاطر درمان حمله قلبی، توجه کافی به وضعیت بیمار از نظر ابتلا به دیابت نمی شود.

مطالعه قبلی این موسسه نشان داده بود که هر سطحی از اختلال قند خون با عوارض قلبی و عروقی ارتباط دارد.

امطالعه به روز شده محققان اینترمانتین تایید می کند که بیماران مبتلا به حمله قلبی که دیابت دارند اعم از افرادی که قبلا دیابت داشته اند و یا افرادی که به تازگی این بیماری در آنها تشخیص داده شد، در آینده بیشتر با خطر ابتلا به مشکلات قلبی مواجه هستند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد