گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ورزش کردن با فیزیوتراپ به درمان افسردگی کمک می‌کند

بررسی‌ها نشان داده که ورزش برای رفع افسردگی موثر است و انجام آن با کمک فیزیوتراپ می‌تواند نشانه‌های بیماری افسردگی را کاهش دهد.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، ورزش تاثیر مثبت بر افسردگی دارد. ورزش به عنوان یک درمان برای افسردگی شناخته شده است. تجربه نشان داده افرادی که ورزش می‌کنند علاوه بر افزایش آمادگی جسمانی خود سلامت ذهن را نیز افزایش می‌دهند.

در مطالعات انجام شده در این زمینه در دانشگاه سالگرنسکا، 69 فرد که افسردگی داشتند مورد بررسی قرار گرفتند و به سه دسته تقسیم شدند. دو گروه از افراد ورزش‌های مختلف با کمک فیزیوتراپ انجام دادند. این ورزش‌های سیستماتیک دو بار در هفته‌ و به مدت 10 هفته‌ انجام شد. در گروه سوم، افراد ورزش سیستماتیک انجام ندادند.

ورزش‌ها بر اساس شرایط خود فرد و نیازهای او انجام شد. بررسی‌ها نشان داد افرادی که ورزش می‌کنند نشانه‌های افسردگی کمتری دارند و سلامت ذهنی آنها بیشتر است.

در این مطالعات افراد مورد بررسی درباره میزان احساس زندگی و فعال بودن خود صحبت کردند.

مطالعات نشان داد افرادی که ورزش می‌کنند احساس قدرت بیشتری دارند و بیشتر در اجتماع حضور پیدا می‌کنند. البته شروع ورزش برای بیماران افسردگی راحت نیست. اکثر افرادی که افسردگی دارند در مقابل فعالیت‌های مختلف زندگی مقاومت می‌کنند. بررسی‌ها نشان داد ورزش با کمک فیزیوتراپ تاثیر بیشتری بر کاهش افسردگی دارد./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد