گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

بررسی آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در واترپلو

محققان آمریکایی در ادامه مطالعات مربوط به آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در ورزشکاران به بررسی این نوع آسیب در ورزشکاران واترپلو می پردازند.

به گزارش ایسنا، مطالعات جدید به بررسی آسیب‌دیدگی‌های برخوردی در ورزش واترپلو پرداخته است. هدف این تحقیقات جمع‌آوری اطلاعات علمی درباره خطرات این نوع آسیب‌دیدگی‌ و نحوه جلوگیری از آن است.

در ادامه تحقیقاتی که درباره آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در ورزش فوتبال انجام شده است. محققان در صدد بر آمدند تا در دیگر ورزش‌ها نیز به بررسی راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر بپردازند.

دانشگاه UC ایرواین جایگاه خاصی در تحقیقات مربوط به ورزش دارد. در این تحقیقات فدراسیون واترپلو آمریکا نیز همکاری های لازم را انجام داده است.

مربی واترپلو دانشگاه ایرواین درباره آسیب‌های برخوردی در ورزش واترپلو می‌گوید: این اولین تحقیقاتی است که به صورت گسترده به بررسی آسیب‌ها در ورزش واترپلو پرداخته است. واترپلو یک ورزش فیزیکی است. ما باید بررسی کنیم که آیا آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر مشکلی جدی در واترپلوست یا خیر. اگر این چنین باشد از تجهیزات مناسب برای حفاظت از ورزشکاران استفاده کنیم. انجام این تحقیقات می‌تواند ما را در این راه بسیار یاری کند.

آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر در واترپلو اتفاق می‌افتد. با این حال اطلاعات درباره جلوگیری از این آسیب‌دیدگی‌ها وجود ندارد.

واترپلو ورزشی سخت است که تمامی اعضای بدن از جمله سر، آرنج و شانه را درگیر می‌کند. ورزشکاران باید در این ورزش توپ را با سرعت 50 مایل در ساعت پرتاب کند. دروازه‌بانان بیشتر از دیگران در معرض آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر قرار دارند. محققان بررسی می‌کنند که قرار گرفتن در چه وضعیتی باعث کمتر شدن احتمال آسیب‌دیدگی‌ می‌شود. میزان موثر بودن محافظ‌های سر در این بررسی ما آنالیز می‌شود و سرعت و شدت توپ اندازه‌گیری می‌شود.

با توجه به این که روز به روز به میزان علاقه عموم به واترپلو افزوده می‌شود، این مطالعات اهمیت خاصی دارد.

یکی از محققان معتقد است که ساختار توپ واترپلو نیز بر میزان جذب انرژی و احتمال ایجاد آسیب‌دیدگی‌ ناحیه سر تاثیرگذار باشد. کلاه های محافظ سر جدید نیز که از جنسب سیلیکون هستند، می‌توانند تا حدود 25 درصد از شدت آسیب ها بکاهند./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد