گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

جدیدترین فهرست دانشگاه‌ های برتر و ممتاز دنیا

در جدیدترین فهرست 400 دانشگاه برتر جهان، 7 دانشگاه از آمریکا و 3 دانشگاه از انگلیس در 10 جایگاه نخست قرار دارند. در فهرست کلی این رتبه بندی نام دانشگاههای صنعتی شریف و صنعتی اصفهان نیز به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در تازه ترین فهرست منتشر شده توسط Times Higher Education درباره رتبه بندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی جهان انستیتو فناوری کالیفرنیا (کلتک) با کسب 94.3 درصد امتیاز (از 100 امتیاز ممکن) در صدر قرار دارد.

چهار جایگاه بعدی این فهرست به ترتیب به دانشگاه هاروارد، آکسفورد، استنفورد و کمبریج اختصاص یافته است.

همچنین دانشگاههای MIT، پرینستون، کالیفرنیا (برکلی)، کالج سلطنتی لندن و یل در رتبه های پنجم تا دهم برترین دانشگاههای جهان قرار دارند.

در 100 دانشگاه نخست این فهرست نام 12 دانشگاه آسیایی نیز به چشم می خورد که عبارتند از : دانشگاه توکیو از ژاپن با رتبه (23)، دانشگاه ملی سنگاپور (25)، دانشگاه هنگ کنگ (43)، دانشگاه پکینگ از چین (48)، دانشگاه تسینگوا از چین (49)، دانشگاه ملی سؤول از کره جنوبی (50)، دانشگاه ملی علوم و فناوری هنگ کنگ (51)، انستیتو علوم و فناوری های پیشرفته از کره جنوبی (52)، دانشگاه کیوتو از ژاپن (59)، دانشگاه فنی نانیانگ از سنگاپور (61)، دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ از کره جنوبی (66)، دانشگاه فنی خاورمیانه از ترکیه (85).

همچنین دانشگاه صنعتی شریف به عنوان نخستین دانشگاه ایران در این فهرست در سبد 300 تا 350 دانشگاه برتر جهان جای گرفته است. پس از آن نیز دانشگاه صنعتی اصفهان در سبد 350 تا 400 برترین دانشگاههای جهان قرار گرفته استر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد