گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ثبت‌نام فراخوان جذب اعضای هیات علمی

رییس مرکز اعضای هیات علمی وزارت جذب علوم، تاکید کرد: این مرکز با مشکل پست‌های سازمانی مواجه بود زیرا افراد فعال در آن براساس طرح مهرآفرین دولت دهم فعالیت می‌کردند که این طرح در ابتدای دولت یازدهم متوقف شد بنابراین ما با هماهنگی‌های لازم به معاونت اجرایی و برنامه‌ریزی و امور استان‌ها راه‌اندازی کردیم.به گزارش آفرینش، حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان طلب در نشست خبری در خصوص اینکه هیچ پرونده‌ای در مرکز جذب وزارت علوم با توصیه پذیرفته نشده است، اظهار داشت: طی یک سال گذشته هیچ فردی خارج از فراخوان و توصیه در این مرکز جذب نشده است.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تاکید کرد: رسیدگی به پرونده‌های مرکز جذب اعضای هیات علمی حدود چهارماه زمان می‌برد که از این فرصت، سه ماه پرونده در دانشگاه‌ها برای مصاحبه علمی و عمومی بررسی می‌شود.دکتر رضوان طلب با بیان اینکه زمان 45 روزه رسیدگی را به 28 روز رسانده‌ایم، خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم جدول زمانی 4 ماه و نیم را رعایت کنیم.وی با اشاره به اینکه تقویت نظام نظارت و بازرسی در مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم گفت: طی یک سال گذشته از روند بررسی پرونده‌های اعضای هیئت علمی 42 دانشگاه بازرسی کرده‌ایم. حجت‌ا‌لاسلام محمدرضا رضوان‌طلب با اعلام این خبر افزود: طبق روالی که جزو قانون است هر سال دو بار فراخوان اعضای هیات علمی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: دو نشست با هدف هماهنگی و دو نشست با هدف آموزش و هم‌اندیشی در استان‌های مختلف برگزار شده است. دکتر رضوان‌طلب عنوان کرد: روند رسیدگی به پرونده‌های این مرکز الکترونیکی شده است و نرم‌افزار جدید برای این موضوع در حال تدوین است.

وی تصریح کرد: بعد از بررسی نیازهای دانشگاه‌ها که از تاریخ ششم تا پایان دی ماه نیازهای خود را در سایت وزارت علوم بارگذاری کرده‌اند و بعد از پایش و تطبیق آن با مجوزها که چند روز طول کشید امروز ثبت‌نام جذب اعضای هیئت علمی آغاز می‌شود. رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در خصوص مصاحبه اعضای هیات علمی برای جذب در دانشگاه‌ها گفت: اگر قرار باشد سئوالاتی که از این افراد پرسیده می‌شود توهین آمیز باشد و یا نوع مصاحبه توهین آمیز باشد به شدت پرهیز می‌کنیم و در حال بازسازی فرم‌های مصاحبه برای جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌ها هستی که این فرم‌ها موجب توهین نباشند. وی ادامه داد: 8108 مورد اعلام نیاز بررسی نشده دانشگاه‌ها بود که بعد از بررسی 2292 کرسی به عنوان نیازهای معتبر دانشگاه‌ها اعلام شد.

دکتر رضوان طلب اظهار داشت: 5276 نیاز معتبر برای دوره گذشته اعلام شده بود که 16 هزار و 788 نفر ثبت‌نام کردند. وی تصریح کرد: حدود 1700 نفر در رده‌های مختلف ذیل این مرکز فعالیت می‌کنند همچنین بین7 تا 9 نفر در 110 دانشگاه کشور در هیئت جذب اعضای هیئت علمی فعال هستند. همچنین حداقل پنج نفر برای بررسی صلاحیت عمومی و علمی در کارگروه‌ها حضور دارند. رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم درخصوص اینکه الکترونیکی کردن پرونده ها در سال جاری گفت: از سال 89 مراحل فراخوان به صورت الکترونیکی انجام می‌شد اما این فرایند بعد از مرحله فراخوان به صورت الکترونیکی انجام نمی‌شد.

وی با تاکید بر اینکه نرم افزار جدیدی برای رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان جذب اعضای هیئت علمی تدوین شده، خاطر نشان کرد: می‌توانستیم امروز که روز شروع فراخوان است از این نرم افزار بهره برداری کنیم اما برای احتیاط اجرای آن را به زمانی بعد از ثبت‌نام موکول کردیم. رضوان‌طلب در ادامه سخنانش گفت: ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند بعد از اتمام فرایند ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری، تا پایان زمانی که عضو هیئت علمی هستند با استفاده از آن کد رهگیری وضعیت پرونده خود را بررسی کنند. وی با بیان اینکه بودجه مرکز جذب 90 درصد کاهش داشته گفت: بودجه مرکز جذب عضای هیئت علمی در سال جاری نسبت به سال گذشته 90 درصد کاهش داشته این در حالی است که تقریبا 80 درصد این میزان را باید از محل درآمدهای اختصاصی تامین کند در حالی که مرکز جذب هیچ منبع درآمدی اختصاصی ندارد.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، با اشاره به اینکه به طور متوسط روزانه 70 پرونده به دست ما می‌رسد گفت: تلاش می‌کنیم تا در جلسات هیات مرکزی که دو هفته یکبار برگزار می‌شود، تمامی پرونده‌های رسیده را مورد بررسی قرار دهیم. گفتنی است متقاضیان این فراخوان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی Farakhan.mjazb.ir در این مرحله ثبت‌نام کنند.ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد