گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ویتامین C از مشکلات تنفسی بعد از ورزش می‌کاهد

ویتامین C سوخت و ساز موادی را که باعث مشکلات تنفسی بعد از ورزش می‌شوند، افزایش می‌دهد و در نتیجه‌ از آسم و مشکلات تنفس بعد از ورزش می‌کاهد.

به گزارش ایسنا، ویتامین C از مشکلات تنفسی که به دلیل ورزش ایجاد می‌شوند، جلوگیری می‌کند. نتایج این تحقیقات در مجله "آلرژی، آسم و ایمنی‌شناسی بالینی" منتشر شد.

فعالیت فیزیکی میزان اکسید شدن را افزایش می‌دهد و ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان تاثیر خوبی بر افرادی که فعالیت شدید فیزیکی دارند، می‌گذارد. ویتامین C در سوخت و ساز هیستامین، پروستاگلاندین و لوکوترین تاثیر می‌گذارد. این مواد در مشکلات تنفسی بعد از ورزش نقش دارند.

در مطالعات انجام شده ورزشکارانی که فعالیت فیزیکی نسبتا شدید داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. در مطالعات دیگری نیز مشخص شد که مصرف ویتامین C نشانه‌های مشکلات تنفسی مردان شناگر را کمتر می‌کند. بررسی‌های نشان داده است که ورزش شدید، بیشتر در مجاری تنفسی کوچک‌تر گرفتگی‌های تنفسی ایجاد می‌کند تا مجاری تنفسی بزرگ‌تر. ویتامین C نیز تاثیر بیشتری بر مجاری تنفسی کوچک‌تر می‌گذارد.

یکی از پزشکان در این باره می‌گوید: از آنجا که ویتامین C بی‌خطر است و هزینه زیادی ندارد، بهتر است افرادی که فعالیت ورزشی شدید دارند از این مکمل استفاده و آن را امتحان کنند تا ببینند بر تنفس آنها تاثیر مثبتی می‌گذارد یا خیر. به خصوص برای افرادی که بعد از ورزش سرفه می‌کنند و احساس گلو درد دارند، مصرف ویتامین C توصیه می‌شودر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد