گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

نکاتی برای انتخاب مربی ورزشی

انتخاب مربی ورزشی آن طور که اکثرا تصور می‌کنیم کار ساده‌ای نیست. مربی ورزشی باید قابلیت لازم و شاخصه‌های مهم را داشته باشد.

به گزارش ایسنا، چند نکته مهم برای انتخاب مربی ورزشی به شرح زیر است.

1- مربی ورزشی باید مدرک معتبر مربیگری داشته باشد. گاهی اوقات افراد از اشخاصی که مربی ورزشی نیستند اما آگاهی‌هایی درباره تمرین‌های ورزشی دارند برای انجام برنامه‌ی ورزشی کمک می‌گیرند. با این حال بهتر است که از مربی حرفه‌ای استفاده کنید، مربی که مدرک نداشته باشد ممکن است تمرین‌هایی بدهد که به بدن ورزشکار آسیب بزند. مربی ورزشی نیز مانند یک جراح یا یک دندانپزشک باید در شغل خود حرفه‌ای باشد.

2- با مربی کار کنید که با او راحت هستید. مربی که به شما زور بگوید و معتقد باشد که باید درد بکشید تا در ورزش پیشرفت کنید مناسب نیست. مربی باید در عین حال که تمرین‌های کارسازی به شما می‌دهد، از شما حمایت کند. شما باید از کار کردن با مربی خود لذت ببرید و منتظر هر جلسه ورزش باشید حتی اگر ورزش سخت انجام دهید.

3- مربی که زیاد برای شما خرج بتراشد مناسب نیست. بعضی از مربی‌های ورزش ورزشکاران را تشویق می‌کنند تا مرتب مکمل بخرند و مصرف کنند و به هر طریق هزینه ورزشکار را افزایش می‌دهند. مربی باید در کار خود خبره باشد و ورزشکار را به خریدن لوازمی که نیازی به آن‌ها ندارد تشویق نکند.

4- مربی که تنها به کار خود به عنوان یک شغل نگاه می‌کند مناسب نیست. هنگامی که افراد به کار خود تنها به عنوان یک شغل نگاه می‌کنند، آن کار را خوب و درست انجام نمی‌دهند، بهتر است مربی پیدا کنید که کار خود را دوست دارد.

5- مربی که در تمرین‌ها تنوع ایجاد نکند مناسب نیست. انجام یک برنامه ورزشی ثابت در تمام جلسات خسته کننده است. هنگامی که از برنامه ورزشی خود خسته شوید آن را ادامه نخواهید داد.

6- مربی که زیاد از زندگی شخصی خود صحبت می‌کند کارآمد نیست. بعضی از مربی‌ها به ورزشکار به عنوان دو گوش برای درد دل کردن نگاه می‌کنند. مربی که زیاد از مشکلات شخصیت خود صحبت می‌کند انرژی منفی به ورزشکار می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد