گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

کی‌روش : حمایت از تیم ملی دو برابر جام‌جهانی شود

سرمربی تیم ملی معتقد است که بازیکنان دراردوی پرتغال ثابت کردند اگر فرصت کاروشرایط مناسب را داشته باشند، می‌توانند با ارائه عملکردی خوب باعث افتخار برای کشوروملت ایران باشند.کی‌روش بعد ازپیروزی تیم ملی برابر بنفیکا گفت: ترجیح می‌دهم این مسابقه را یک تمرین خیلی خوب برای بازیکنان تصور کنم. تمرینی که در آن توانستیم سخت کار کنیم. این فرصت را داشتیم تا عملکرد بازیکنان را مقابل تیم خوب و پرسرعت بنفیکا شاهد باشیم. فکر می‌کنم بازیکنان با تمرکز خوبی این دیداررا به اتمام رساندند.

این دوبازی فرصتی دوباره به بازیکنانی که در جام‌جهانی حضور داشتند بود تا بتوانیم عملکرد آنها را بعد از چند ماه مورد ارزیابی قرار دهیم وهمین طوربه بازیکنان جوان‌تر نیز میدان داده شد تا آمادگی خود را به سطح بالاتری برسانند؛ چرا که در جام ملت‌های آسیا با تیم‌هایی روبه‌رو خواهیم شد که بازیکنان شاغل درلیگ‌های اروپا دارند.وی درادامه اظهار داشت: تنها راهی که می‌توانیم فوتبال خود را توسعه ببخشیم، انجام این گونه بازی‌هاست.

با کنارهم قرار دادن بازیکنان باتجربه و جوان‌ می‌توانیم تیم خود را در این اردوها بسازیم و بازیکنان کنار همدیگر این فرصت را پیدامی‌کنند که با یک نگرش آماده شوند و با تعهدی که ازخود در این بازی‌های تدارکاتی نشان می‌دهند بتوانند در تیم ملی خود را به اثبات برساند.

کی‌روش در ادامه درباره جام ملت‌های آسیا و شانس ایران دراین تورنمنت بیان کرد: ابتداراجع به تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی و استرالیا صحبت می‌کنم. استرالیا که میزبان رقابت‌های جام‌ ملت‌هاست و درخانه بازی می‌کند.

بنابراین نسبت به تیم‌های دیگر کارراحت‌تری دارد. اگرازبعد واقع‌گرایانه نگاه کنیم تیم‌های کره‌جنوبی، استرالیا و ژاپن شانس صعودشان نسبت به تیم‌های دیگرروی کاغذ بیشتر است. آن هم به این دلیل است که بازیکنان شاغل در لیگ اروپا دارند. البته تیم‌هایی مثل قطر،ازبکستان، عربستان و امارات نیز خوب هستند و باید ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. همین طوردرگروه خودمان تیم‌های بحرین، قطر و امارات هستند و اگر بخواهیم از گروه صعود کنیم باید سخت کارکنیم وکاملا آماده باشیم.

به حمایت‌های زیادی ازفدراسیون فوتبال نیاز داریم، همان طور که قبل از جام‌جهانی تیم ملی را به خوبی پشتیبانی کردند. درحال حاضر به این حمایت‌ها احتیاج بیشتری داریم. اگرمی‌خواهیم در مسابقات حضوری قوی داشته باشیم باید این حمایت‌ها نسبت به برزیل دو برابر شود؛ چرا که دربرزیل رقبای ما توقع خاصی از ما نداشتند ولی در استرالیا این گونه نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد