گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

زنان و کفش های پاشنه بلند

چرا زنان می‌ توانند ساعات طولانی کفش پاشنه بلند بپوشند؟

کفش پاشنه بلند

بر اساس بررسی دانشمند‌ان کوتاه تر شدن طول رشته‌ های عضلانی پشت ساق پا تا 13 درصد، سبب می ‌شود زنان بتوانند ساعات طولانی ‌تری کفش پاشنه بلند بپوشند.

 

به گزارش ایسنا، یافته‌ های محققان دانشگاه منچستر متروپلیتن نشان می ‌دهد، وقتی زنان کفش‌ های پاشنه بلند را ساعات طولانی می ‌پوشند، تاندون آشیل آن ها ضخیم‌ تر و سفت ‌تر شده و در نتیجه کشیدن پاها در هنگام راه رفتن سخت ‌تر می ‌شود.

 

این تغییرات توجیه می‌ کند که چرا زنان می ‌توانند چندین ساعت طولانی در طول روز کفش ‌های پاشنه بلند بپوشند و فقط پس از خارج کردن کفش از پاهای شان، درد را احساس می ‌کنند.

 

محققان دریافته ‌اند که در صورت پوشیدن کفش پاشنه بلند، هر چه پاشنه بلندتر باشد، رشته های عضلات پشت ساق پاها کوتاه تر می ‌شود.

تاندون آشیل

متخصصان می‌ گویند: وقتی زنان به طور منظم و برای مدت‌ های طولانی از این نوع کفش‌ ها استفاده می ‌کنند به دلیل کشیدگی بیش از حد ماهیچه‌ ها دچار درد بیشتری شده و فرصت آرامش یافتن ندارند.

 

به گزارش تلگراف، محققان در این بررسی ‌ها، روی داوطلبان 20 تا 50 ساله مطالعه کردند که به مدت دو سال یا بیشتر کفش‌ هایی با پاشنه‌ های پنج سانتی می پوشیدند.

 

محققان با استفاده از ابزار فراصوتی دریافتند که کوتاه تر شدن طول رشته‌ های عضلانی پشت ساق پا تا 13 درصد، سبب می ‌شود این داوطلبان بتوانند ساعات طولانی ‌تری کفش پاشنه بلند بپوشند.

 

همچنین در این زنان تاندون آشیل سفت‌ تر و ضخیم‌ تر می ‌شود، به طوری که برای آن ها امکان کشیدن پاها وقتی روی زمین مسطح قرار می ‌گیرند، دشوارتر است.