گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

جلسه در وزارت ورزش؛ سرخابی ها واگذار می شوند

جلسه خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش و جوانان با حضور وزیر و 10 نماینده مجلس آغاز شده است.

به گزارش "ورزش سه"، در این نشست نمایندگان دو باشگاه هم حضور دارند تا دستاوردهای جلسه را به اعضای هیات مدیره انتقال دهند. با وجود اعلام وزیر ورزش و جوانان مبنی بر علاقمندی دولت برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی هنوز اتفاقی در این زمینه رخ نداده است و رییس سازمان خصوصی سازی هم در این باره به تازگی گفته امکان واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی تا پایان سال وجود ندارد.

 

با این حال وزارت ورزش و جوانان در تلاش است با رفع موانع موجود گام های اساسی در جهت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی بردارد. در حال حاضر اگر چه اعضای هیات مدیره دو باشگاه را وزارت ورزش و جوانان معرفی می کند اما بر اساس قوانین این وزارتخانه حق هزینه برای دو تیم را ندارد! جالب اینکه دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان باشگاه های خصوصی معرفی شده اند.

 

یکی از دلایل برگزاری این نشست با حضور نمایندگان مجلس به این خاطر است که راهکارهای قانونی برای واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی پیدا شود و سازمان خصوصی سازی این موضوع را به طور رسمی اعلام کند. در گذشته حتی مبلغ واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی هم مطرح شد اما همان طور که اشاره شد با توجه به ایراداتی که از سوی سازمان خصوصی سازی به واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی در این برهه از زمان گرفت، این امر محقق نشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد