گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

سه ماده غذایی موثر در سلامت کبد

سلامت کبد از اهمیت بسزایی برخوردار است. این روزها مشکلات کبدی بسیار رایج شده اند. رژیم های غذایی نادرست و عدم تناسب اندام را می توان جزو مهم ترین دلایل مشکلات کبدی دانست.

به گزارش انتخاب کبد علیرغم اهمیت بالا در سلامت بدن،آنچنان که باید مورد توجه نیست. با این وجود برخی از مواد غذایی می توانند نجات بخش کبد باشند:

کافئین

مواد حاوی کافئین مثل قهوه از مهمترین همیاران کبد هستند. جالب است بدانید خودن کافئین ببه سرعت التهاب کبدی را التیام می بخشد.

البته فراموش نکنیم قهوه پرشکر و شیرین چندان سودی برای بدن ندارد و بهتر است حداقل شکر را در قهوه خود بریزیم.

انگور

انگور را می توان یکی از پرخاصیت ترین و البته شگفت انگیز ترین خوراکی های مفید برای بدن دانست. انگور نشاط آور و افزایش دهنده گردش خون است و از همه مهم تر این که؛ همیار کبد شما است.

متاسفانه بسیاری از افراد در هنگام مصرف انگور دانه آن را دور می اندازند که اشتباهی بزرگ است. در کنار انگور از دانه آن و البته روغن هسته انگور استفاده کنید.

خشکبارخام

انواع خشکبار غیربوداده و البته غیر شور می توانند به افزایش عملکرد کبد کمک کنند. برای مثال انواع مغزهای مغزی مثل بادام، گردو و پسته را می توان از مفیدترین محصولات دانست. جالب است بدانید که آجیل آنزیم های کبد را بهبود داده و عملکرد کبد را به شدت افزایش می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد