گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

اسپورت؛ اسپانیا برابر لیونل مسی ایرانی بازی خواهد کرد

نشریه اسپورت، سردار آزمون مهاجم جوان تیم ملی را لیونل مسی ایرانی ها معرفی کرده است.


به گزارش "ورزش سه"، نشریه اسپورت اسپانیا در گزارشی به معرفی رزومه سردار آزمون پرداخته و او را بزرگ ترین تهدید برای خط دفاعی تیم ملی اسپانیا در دیدار روز چهارشنبه در جام جهانی قلمداد کرده که قرار است در استادیوم کازان برابر لاروخا بازی کند و به حضور در این استادیوم کاملا آشناست.

 

تیم ملی ایران در اولین دیدار خود در جام جهانی با گل دقایق پایانی برابر مراکش به پیروزی دست یافت و این بدان معناست که اگر آنها در یکی از 2 بازی آینده خود برابر اسپانیا یا پرتغال به پیروزی دست یابند، به مرحله بعدی صعود خواهند کرد.

 

 

مسابقه بعدی ایران در کازان برابر اسپانیا برگزار خواهد شد و ستاره این تیم سردار آزمون به خوبی به شرایط این دیدار واقف است. آزمون در تاریخ اول ژانویه 1995 در گنبد کابوس ایران متولد شد و اولین باشگاه حرفه ای او سپاهان بود که در این تیم از سال 2011 تا 2013 بازی کرد.

 

آزمون به دلیل استعداد فراوان معمولا با گروه های سنی بالاتر از خود بازی می کرد. در دسامبر 2012، سردار به روبین کازان در شرایطی محلق شد که تنها 17 سال داشت و هرچند تا ژوئن 2013 برای بازی کردن در تیم کازان صبور بود، اما جوانترین بازیکن ایرانی تاریخ لقب گرفت که برای یک باشگاه خارجی  به میدان می رود.

 

در ادامه مسیر آزمون به همراه بردیف راهی روستوف شده و بعد از آن هر 2 دوباره به روبین کازان بازگشتند اما فصل برای هیچکدام فوق العاده سپری نشد و این تیم در کسب سهمیه اروپایی ناکام ماند. در یافتن فضاها و جاگذاشتن بازیکنان حریف، سردار فوق العاده باتکنیک و یک نابغه لقب گرفته اما گاهی ثبات خود را از دست داده و نمی تواند سرعت بالایی را به از خود به نمایش بگذارد.

 

 

در ترکیب تیم ملی ایران، سردار آزمون مرد اصلی خط حمله بوده و به همین دلیل همانند نقش همیشگی خود گاهی اوقات مجبور به کمک کردن به خط میانی میشود. سبک بازی این مهاجم شرکت کردن در جریان بازی و ایجاد فضا برای همبازیانش است.

 

عملکرد فوق العاده او در فصل قبل لیگ قهرمانان برابر ژروم بواتنگ و در دیدار مقابل بایرن مونیخ فراموش شدنی نیست. اسپانیا با توجه به هت تریک رونالدو نتوانست در اولین دیدار خود در جام جهانی به پیروزی برسد و در دیدار روز چهارشنبه، سردار آزمون بزرگ ترین تهدید برای خط دفاعی لاروخا خواهد بود.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد