گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

واکنش آاس به هجمه ایرانی ها علیه نایکی

واکنش ها به نایکی پیش از بازی دیشب آنچنان شدید نبود اما حالا یک شعار از سوی ایرانی ها، شبکه های اجتماعی را فرا گرفته است.

به گزارش "ورزش سه"، بازگشت تحریم های ایالات متحده آمریکا سبب شد تا کمپانی نایک نیز از فروش محصولاتش به بازیکنان ایرانی اجتناب کند. این موضوع در ابتدا آنطور که باید و شاید اعتراض ایرانی ها را به همراه نداشت اما چند عکس و یک شعار، فارغ از تمایلات سیاسی، اوج خشم ایرانی ها نسبت به این تحریم را نمایان کرده است.

 

روزنامه اسپانیایی آاس نیز به این موضوع واکنش نشان  داده و در خبری به آن پرداخته است. آاس واکنش ایرانی ها به تصمیم نایک را با واژه اسپانیایی «vengaron» توصیف کرده که معنی انتقام و تلافی را دارد. در واقع هواداران تیم ملی پس از پیروزی بر مراکش تصمیم گرفتند علیه نایک موضع شدید تری بگیرند چرا که در صدر جدول گروه مرگ قرار داشتند و دیگر ترسی از تمسخر یا بی توجهی هواداران در دیگر نقاط دنیا در آن ها وجود نداشت.

 

آاس نوشت: پس از پیروزی در برابر مراکش، یک شعار به صورت آرام در فضای مجازی چرخید و شبکه های اجتماعی را فرا گرفت. ایرانی ها، در شبکه های اجتماعی به این برند تجاری ورزشی آمریکایی، طعنه زدند.

 

در ادامه آمده است: یکی از عبارت هایی که مورد توجه ایرانی ها قرار گرفت، تغییر شعار نایک بود. تبدیل «فقط انجام دهید» به «ما آن را انجام دادیم، بدون شما»! شعاری بود که به سرعت در فضای مجازی منتشر می شد و بازنشر ایرانی ها را در پی داشت.

 

روزنامه هوادار رئال مادرید به صحبت های کی روش نیز پرداخت: امتناع از فروش لوازم ورزشی به ایرانی ها واکنش کارلوس کی روش را نیز به همراه داشت. او نسبت به این موضوع بسیار ناراحت بود و با متهم کردن تصمیم ایالات متحده، آن را «دخالت ورزش در سیاست» و «جنایت علیه فوتبال» عنوان کرد و همچنین نایکی را تهدید به گزارش به فیفا کرد.

 

 

در پایان نیز نوشت: در نهایت، آن چه به نظر می رسد این است که این مشکل به سرعت تبدیل به منبع خشم ایرانی ها شده است.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد