گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

وقتی حتی فیزیکدان بزرگ هم ناجی انگلیس نشد!

استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروف که امروز درگذشت، نظریه جالبی در خصوص نواختن ضربات پنالتی ارائه داده بود.

به گزارش "ورزش سه"، این پروفسور 76 ساله علیرغم طی کردن دوره طولانی بیماری، به قله علم فیزیک رسیده بود و نظریه هایی ماندگار در این خصوص از خود ارائه داده بود. اما هاوکینگ در سال 2014 در خصوص ضربات پنالتی و حذف مکرر انگلیس در تورنمنت های سالهای اخیر، مشورت جالبی به روی هاجسون داده بود.

 هاوکینگ مدعی شد بازیکنان تیم انگلیس نیز مانند بقیه موجودات بنده عادت هستند و همچنین پیش بینی کرد که عواملی مانند خستگی، ارتفاع، دمای هوا و واکنش در شرایط تحت فشار روی ضربات پنالتی تاثیر زیادی دارد.

 

 

او معتقد بود سه شیرها با استفاده از روش 3-3-4 به جای 2-4-4 و پوشیدن لباس قرمز، شانس بیشتری برای کسب موفقیت دارند و همچنین مدعی شد در بازی هایی که یک داور اروپایی قضاوت می کند، انگلیس شانس بیشتری برای پیروزی دارد زیرا این داوران به بازیکنان تیم ملی انگلیس احساس بهتری دارند تا بازیکنانی مانند لوییس سوارز.

 

اما در مورد ضربات پنالتی که معضل عجیب انگلیس در سالهای اخیر بوده، هاوکینگ مدعی شد 84 درصد ضرباتی که با شدت و ارتفاع به سمت گوشه بالای سمت راست یا چپ زده می شود وارد دروازه خواهد شد.

 

او همچنین معتقد بود بازیکنان با موهای بلوند بهتر از موهای تیره موفق به گلزنی می شوند و بازیکنان باید قبل از نواختن پنالتی 3 قدم به عقب بروند.

 

البته وقتی این ادعا به چالش کشیده شد، پاسخ هاوکینگ این بود: "این یکی از اسرار بزرگ و حل نشده علم است".

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد