گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

تصادفات رانندگی ، اصلی ترین عامل معلولیت دائمی جوانان

بردیا سیفی - سخنگوی وزات بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری هفتگی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 9 درصدی بودجه تصویب شده وزارت بهداشت برای سال آینده گفت، ازاقدامات دولت و مجلس برای افزایش بودجه تشکر می کنیم، زیرا بودجه دولت در بخش عمومی با 11 درصد رشد در سال 97 همراه بوده است و بودجه وزارت بهداشت در سال جدید 9 درصد رشد داشته است، اگرچه ما با عدم افزایش بودجه پزشک خانواده مواجه هستیم، اما انتظار داریم با پرداختی های به موقع و تخصیص منابع بتوانیم کار را پیش ببریم. وی اشاره کرد،مجموع هزینه کرد بیمه ها و دولت در نظام سلامت در سال های قبل از طرح تحول بسیار کمتر از کشورهای مشابه بوده است که بعد از اجرای طرح تحول سلامت علیرغم پیشرفت 51.3 درصدی در حوزه سلامت، باز هم میزان هزینه ها کمتر از میزان مشابه است.

دکتر ایرج حریرچی همچنین گفت، پرداختی از جیب مردم در سال های قبل از طرح تحول سلامت، بیشتر از کشورهای مشابه بود و علیرغم کاهش قابل توجه از 54 درصد به 37.7 درصد، بازهم بیشتر از کشورهای مشابه است، راه آینده نظام سلامت ایران ارزان کردن هزینه ها و کاهش پرداختی ها از جیب مردم و همچنین افزایش نقش بیمه ها و دولت ها در پرداخت هزینه ها است.قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به سوال خبرنگار آفرینش درباره وضعیت خودروسازی و کیفیت پایین خودروها و گلایه وزیر بهداشت در این رابطه، گفت، سومین عامل مرگ و میر در کشور تصادفات است و اصلی‌ترین عامل سال‌های از دست رفته عمر و سال‌های سپری شده با بیماری یا معلولیت برای جوانان نیز حوادث و تصادفات رانندگی است. بنابراین این موضوع برای ما اهمیت دارد.زیرا بخش قابل توجهی از بودجه سلامت به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند.سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد ، خودروسازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم هم با حوادث و سوانح و هم از لحاظ آلودگی محیط زیستی که ایجاد می‌شود و هم از لحاظ کیفیت و رضایت، در نظام سلامت تاثیر می‌گذارد.کاری که وزارت بهداشت می‌تواند انجام بدهد، اطلاع رسانی و درخواست و داشتن پیوست سلامت برای پروژه‌های بزرگ است.وزارت بهداشت نمی‌تواند برای خودروها مجوز صادر کند.وزارت بهداشت در این راستا اطلاع رسان و درخواست کننده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه نشست با اشاره به میزان دریافت کالری ایرانیان از مواد غذایی، گفت: متوسط کالری دریافتی غذای ما ایرانیان بیش از مقدار توصیه شده است. در گذشته ایرانیان در روز 2000 کیلوکالری مصرف می‌کردند و این میزان به تدریج به 2650 کالری رسید، اما در حال حاضر ایرانیان 3050 کالری در شبانه روز مصرف می‌کنند. این در حالیست که میزان مطلوب دریافت کالری در زنان 2000 و در مردان 2300 کالری است، اما به طور متوسط ایرانیان 40 درصد بیشتر از مقدار مطلوب غذا می‌خورند.ایشان همچنین گفت،مصرف سرانه قند و شکر ایرانیان 38 درصد بیشتر و مصرف روغن ایرانیان 20 درصد بیشتر و مصرف نان، غلات و برنج و نشاسته ایرانیان پنج درصد بیشتر از حد مطلوب است. مجموع این غذای اضافی در کنار کم تحرکی، منجر به چاقی و اضافه وزن در ایرانیان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد