گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

با Google Fight آشنا شوید !

گوگل فایت نام وبسایتی است که برخلاف اسمش، هیچگونه وابستگی به شرکت گوگل ندارد. در این وبسایت شما می توانید دو کلمه را وارد کنید،  و در ادامه سایت به شما نشان می دهد که کدامیک از این دو معروف تر و مشهور تر هستند.
این سایت بیشتر جنبه ی تفریحی دارد، هرچند که نتایج نشان داده شده واقعی هستند. محیط بسیار ساده و خلوتی دارد، و در ابتدا که وارد می شوید، با کادری مواجه خواهید شد که از شما میخواهد دو کلمه وارد کنید و روی دکمه قرمز رنگ Fight! یا مبارزه! کلیک کنید.

گوگل فایت

در این کادر شما هر دو لغتی را که بخواهید می توانید وارد کنید. البته توجه داشته باشید که لغات باید با حروف انگلیسی نوشته شوند. برای امتحان ما دو لغت Esteghlal و Perspolis را وارد می کنیم تا ببینیم کدامیک مشهور تر هستند !
و در ادامه روی دکمه ی فایت کلیک می کنیم......

گوگل فایت

خب همانطور که این وبسایت به ما نشان می دهد، استقلال از پرسپولیس مشهور تر است! البته اگر شما پرسپولیسی باشید ممکن است صحت اطلاعات گوگل فایت را قبول نکنید!
بعد از مقایسه ی دو لغت، پایین کادر نتیجه، کادر دیگری نمایش داده شده که در آن 3 جست و جوی معروف را پیشنهاد میکند.، و باز کادر دیگری پایین آن، با نام Fight of the Day، یا معروف ترین مقایسه ی روز.

گوگل فایت

همچنین در سمت چپ صفحه یک لینک تحت عنوان Suggested Fights به معنی مبارزه های پیشنهادی وجود دارد، که در آن 18 جست و جوی معروف را نمایش می دهد، و همچنین لینک 20 Last Fights، که در آن آخرین جست و جو های صورت گرفته در وبسایت را به تعداد 20 عدد نمایش می دهد، و شما در اینجا می توانید به ببینید که افراد مختلف در سراسر دنیا در لحظات گذشته کدام دو کلمه را مقایسه کرده اند.

اما چگونه..؟

گوگل فایت طبق چه الگوریتمی این نتایج را بدست می آورد ؟ در اصل، نام این سایت به روش بدست آوردن نتایج مربوط می شود. هر کلمه ای که شما وارد می کنید، وبسایت امتیاز جست و جو شده ی آن کلمه در گوگل، و همچنین تعداد دفعات جست و جوی آن کلمه را از وبسایت گوگل بازخوانی می کند، و در نهایت یک امتیاز به آن کلمه می دهد. و اینگونه است که به شما می گوید که کدام کلمه نسبت به دیگری مشهورتر می باشد!

آدرس سایت: www.googlefight.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد