گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آبی پوشان پایتخت، پرمهره ترین تیم لیگ برتر

آفرینش- به نظر می رسد با جذب قریب به یقین داریوش شجاعیان، استقلال به یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ‌برتر تبدیل شود. با نزدیک شدن به آغاز هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور، آبی پوشان پایتخت که در صدد جبران فصل گذشته و عقب ماندن از رقیب دیرینه هستند، تا به اینجای کار عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقلات داشته اند.

هرچند با جدایی کاوه رضایی خیلی‌ها به مدیران استقلال بابت نمایش ضعیف‌شان در فصل نقل و انتقالات انتقاد می‌کنند اما با نگاهی به عملکرد این تیم در خرید بازیکن متوجه می‌شویم که آبی‌ها حداقل در خط هافبک آنقدر بازیکن دارند که دو تیم را جواب می‌دهند.هرچند تعدد ستاره در تیم‌ها برای هواداران جذاب است اما آنچه که مسلم است راضی نگه داشتن این بازیکنان و قرار گرفتن آنها در ترکیب اتفاقی است که کار علیرضا منصوریان را بسیار سخت می‌کند.

منصوریان فصل پیش هم همین رویه را در پیش گرفت و با شکل دادن تیمی پرستاره در نیم فصل اول چندان موفق نبود و شاید به همین دلیل هم بود که در پایان مجبور شد بازیکنانی مثل بختیار رحمانی، آرش افشین، میثم مجیدی و امین حاج‌محمدی را در پایان نیم فصل اول از تیمش کناربگذارد. در ادامه به پست‌های مختلف خط هافبک استقلال و تعداد بازیکنانی که در آن حضور دارند اشاره مشود تا این نکته مشخص شود که آبی‌ها حداقل در این خط با اختلاف پرستاره‌ترین تیم لیگ‌برتر هستند.

2 پست هافبک دفاعی و 4 بازیکن

استقلال در پست هافبک دفاعی که حداکثر 2 بازیکن در آن می‌توانند بازی کنند 4 بازیکن درجه یک دارد و طبیعی است که هیچ کدام از آنها بازیکنانی نیستند که با نیمکت‌نشینی به سادگی کنار بیایند. استقلال در پست هافبک دفاعی امید ابراهیمی، روزبه چشمی، امید نورافکن و فرشید باقری را در اختیار دارد که هر کدام از آنها می‌توانند در تیم‌های دیگر لیگ‌برتر به صورت فیکس به میدان بروند اما در استقلال حداکثر دو بازیکن می‌توانند همزمان بازی کنند.

هافبک طراح و 3 بازیکن مدعی

با جذب احتمالی داریوش شجاعیان و البته تمدید قرارداد مجتبی حق‌دوست استقلال به همراه فرشید اسماعیلی 3 هافبک بازیساز باکیفیت در اختیار خواهد داشت که هرکدام داعیه حضور در ترکیب استقلال را دارند و به طور قطع با نیمکت‌نشینی ساده کنار نخواهند آمد.

5 بازیکن مدعی در بال‌های تهاجمی

اما اوج شلوغی استقلال در خط هافبک در پست وینگر چپ و راست است؛ جایی که آبی‌ها تا دلتان بخواهد در آن بازیکن دارند و اشتهای علیرضا منصوریان برای جذب بازیکن در این پست سیری ناپذیر است.

استقلال با جذب حسن بیت‌سعید که قرار است در پست وینگر بازی کند و به همراه علی قربانی، جابر انصاری، محسن کریمی و خسرو حیدری 5 وینگر تراز اول دارد که بی‌تردید این موضوع رقابت را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی به اوج خود می‌رساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد