گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

پرسپولیس، بدون تماشاگر مقابل لخویا

- کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد دیدار پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی، بدون تماشاگر برگزار می شود.

AFC طی نامه‌ای که برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده، از محرومیت طرفداران پرسپولیس برای حضور در استادیوم در جدال برابر لخویا در دوم خرداد خبر داده است.

در دیدار پرسپولیس و الوحده امارات و در مرحله گروهی، تماشاگران پرسپولیس مرتکب تخلف شدند و با پرتاب نارنجک به درون زمین مسابقه، حواشی زیادی را درست کردند.

گزارش ناظر کنفدراسیون آسیا و همچنین اعتراض باشگاه الوحده به اتفاقات رقم خورده از سوی هواداران پرسپولیس در این بازی، باعث صدور حکم محرومیت هواداران این تیم از بازی برابر لخویا قطر در مرحله یک هشتم نهایی شده است.

این حکم در پی آن صادر شد که در بازی قبلی سرخپوشان، تعدادی از تماشاگران بدون توجه به هشدارها و تذکراتی که داده شده بود دست به اقداماتی زدند که در نهایت منجر به حاشیه سازی شد. در این گزارش استفاده از مواد آتش‌زا مورد توجه قرار گرفته بود و در نامه کنفدراسیون با اشاره به اینکه باشگاه پرسپولیس در سال 2015 به خاطر رفتارهای مشابه تماشاگران خود با محرومیت تعلیقی روبرو بوده است، آن حکم را پس از دو سال برای بازی با لخویا اعمال کرد.

در این رابطه باشگاه پرسپولیس نیز در انتظار دریافت حکم از سوی فدراسیون فوتبال است تا با بررسی شرایط، نامه دادخواهی و اعتراض خود به این مساله را اعلام کند و امیدوار به تغییر حکم صادره و محرومیت در این خصوص است. با این حال بعید به نظر می‌رسد با توجه به زمان باقی مانده که منتهی به دو روز تعطیلی پایان هفته ایران و در ادامه پایان هفته میلادی خواهد بود، این مساله میسر شود و پرسپولیس بزرگترین پتانسیل خود برای دیدار مقابل نماینده قطر را از دست داد

پس از این اتفاق،مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال درباره محرومیت تماشاگران تیم فوتبال پرسپولیس در دیدار برابر لخویا قطر اظهار داشت: در پی ارسال این نامه به فدراسیون ایران با توجه به محرومیت پرسپولیس، خوشبختانه جای اعتراض وجود دارد. بر این اساس مستنداتی از سوی فدراسیون فوتبال ایران تهیه شده که سریعا به AFC ارسال می‌شود و امیدواریم این مستندات پذیرفته شود.

وی ادامه داد: امیدواریم تماشاگران خون‌گرم پرسپولیس، استقلال و تیم ملی که همیشه امتیاز مثبت برای کشور هستند، این فرصت را به تهدید تبدیل نکنند.

همچنین محمود خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس درباره محرومیت هواداران پرسپولیس از تماشای دیدار این تیم مقابل لخویای قطر با حکم AFC اظهار داشت: اتفاقی نباید رخ می‌داد پیش آمد و حالا از یک مزیت بزرگ محروم هستیم.

وی با ابراز تاسف از این اتفاق یادآور شد: من بارها در مصاحبه‌های خود از هواداران تیم‌مان خواستم به هیچ وجه مواد محترقه و یا اشیایی در بازی‌های آسیایی پرتاب نکنند اما متاسفانه برخی تماشاگرنما این موضوع را رعایت نکرده و حالا ما باید بدون یار دوازدهم‌مان به مصاف لخویا برویم.

سرپرست تیم پرسپولیس با بیان اینکه عرب‌ها کار خود را کردند، تصریح کرد: عرب‌ها خیلی وقت بود دنبال بهانه بودند تا پرسپولیس را از بازی با تماشاگر محروم کنند و با توجه به قدرتی که در AFC دارند در نهایت به خواسته خود رسیدند. امیدوارم هواداران ما از اتفاقی که رخ داده درس بگیرند و پرسپولیس بتواند با حذف لخویا راهی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد