گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

همه منتظر اعلام فهرست تیم ملی

درحالی که معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال می گویند اختلافات سرمربیان تیم ملی و باشگاه پرسپولیس حل شده و سرخپوشان در فهرست جدید تیم ملی حضور دارند، این روزها همه منتظر اعلام اسامی فهرست بازیکنان تیم ملی هستند تا ببینند آیا دوئل کی روش- برانکو ختم به خیر شده یا نه.

اواسط دی ماه سال جاری و در زمان تعطیلات نیم فصل مسابقات لیگ برتر فوتبال، تیم ملی اردویی تدارکاتی در شهر دبی امارات برپا کرد تا خود را برای حضور در دور برگشت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه آماده کند.

همزمان با این تعطیلات لیگ برتر، آتش اختلافات «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی و «برانکوایوانکویچ» سرمربی تیم پرسپولیس بیش از هر زمان دیگری زبانه کشید و به آتش فشانی آماده فوران تبدیل شد. این اختلاف دو طرفه همزمان با اختلاف نظرات بی شمار کی روش با فدراسیون فوتبال درباره آنچه امکانات ناکافی تیم ملی و شایعه انتخاب برانکو به عنوان جانشین وی در تیم ملی خوانده می شد، در رسانه ها مطرح شده بود.

برانکو حضور بازیکنان در اردوی تیم ملی را که قرار نبود بدون هیچ بازی تدارکاتی برگزار شود، نادرست می دانست و در چند اظهارنظر خبرساز تاکید کرده بود در صورتی که تیمش در نیم فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا نتیجه نگیرد، مقصرش کی روش و برنامه های غیرضروری تیم ملی است. کی روش نیز به نوبه خود می گفت که برنامه های خود را از قبل در اختیار سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال قرار داده و سرخپوشان تیم ملی را متهم به اضافه وزن کرد.

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال همچنین در اقدامی بی سابقه در تاریخ فوتبال کشور، بازیکنان پرسپولیس را از اردوی امارات کنار گذاشت و در میان بهت و حیرت هواداران فوتبال به تهران بازگرداند.

با این حال فضای حاکم بر مطبوعات و افکار عمومی این بود که کی روش با توجه به صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر و بازی های تماشاگرپسند و پرگل آنها از موفقیت برانکو احساس خطر کرده و با توجه با شایعات مطرح مبنی بر احتمال پایان همکاری با فوتبال ایران صندلی خود را در نیمکت تیم ملی ایران لرزان می بیند. کما اینکه برانکو خود به عنوان مربی و سرمربی چندین سال روی این صندلی می نشست و همه معترف هستند که تیم او در آن برهه نتایج خوبی هم گرفت.

با شروع نیم فصل دوم هر از چندگاهی این اختلافات بار دیگر خود را به نوبه ای نشان می داد. هرچند هر دو طرف از اظهارنظر پیرامون دیگری منع شده بود اما چه کسی بود که نداند منظور نیش و کنایه های آنها، دیگری نیست.

این روزها با نزدیک تر شدن به زمان برگزاری مسابقات دور برگشت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی و دیدارهای حساس و سرنوشت ساز تیم ملی با قطر (سوم فروردین) و چین (هشتم فروردین) این نگرانی وجود دارد که تهدیدات سرمربی تیم ملی که بارها نشان داده به واقعیت تبدیل می شود، آتش اختلافات زیرخاکستر کی روش- برانکو، دامن سرخپوشان را گرفته و آنها در نهایت جایی در فهرست تیم ملی نداشته باشند.

با این حال مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز نهم اسفندماه بعد از ملاقات با وزیر ورزش و جوانان اعلام کرد که این فدراسیون با جدیت بدنبال «هم افزایی و انسجام» در تیم ملی است و «درهای تیم ملی به روی همه باز است.»

وی تاکیدات مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان را مبنی بر حفظ آرامش و همراهی در تیم ملی فوتبال مورد اشاره قرار داد و گفت:«البته خود جناب کی روش سرمربی ایران این موضوع را بزودی در مصاحبه ای اعلام خواهد کرد ولی آنچه مسلم است تیم ملی از تمام بازیکنان باشگاهی که قابلیت فنی بالایی داشته باشند استفاده خواهد کرد و درهای تیم ملی بروی بازیکنان مستعد و سرمایه های فوتبال کشور باز است.»

از طرف دیگر محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزیر ورزش در گفت و گویی با خبرنگاران هرگونه دعوت نشدن از پرسپولیسی ها در تیم ملی را رد کرد و افزود: بازیکنان پرسپولیس در لیست جدید تیم ملی هستند.

20 روز مانده به زمان دیدار تیم های ملی ایران و قطر ( سوم فروردین ماه ) با توجه به سکوت معنا دارد سرمربی تیم ملی هنوز نمی توان درباره حضور حتمی بازیکنان پرسپولیس در فهرست جدید کی روش اطمینان کامل داشت و باید تا زمان اعلام رسمی اسامی در روزهای پایانی اسفندماه صبر کرد. بدون تردید حضور بازیکنانی مانند علیرضا بیراوند، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد انصاری و کمال کامیابی نیا می تواند کمک شایان توجهی برای تیم ملی در راه صعود دوباره ایران به جام جهانی فوتبال باشد و با کنار گذاشته شدن اختلافات از سوی دو مربی خارجی فوتبال شاهد موفقیت تیم ملی و در نهایت شاد شدن دل میلیونها ایرانی خواهیم بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد