گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

عرضه شبیه‌ساز برای انجام تمرینات حرفه‌ای 4 رشته قایقرانی در کشور

محققان کشور درصدد هستند با حمایت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی سیستم شبیه‌ساز قایقرانی را عرضه کنند که امکان انجام تمرینات تخصصی و حرفه‌ای 4 گرایش این رشته ورزشی را فراهم خواهد کرد.

زهره اریسیان، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا اجرای این پروژه تحقیقاتی را بر اساس نیاز جامعه دانست و گفت: با توجه به خشک شدن رودخانه زاینده‌رود، تمرینات قایقرانان با اختلال مواجه شد و بر این اساس تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در این مطالعات به دنبال ساخت شبیه‌ساز قایقرانی بودیم، اظهار کرد: با استفاده از این شبیه‌ساز ورزشکاران می‌توانند در شرایط خشکسالی و نامساعد طبیعی به تمرینات خود در محل‌های سربسته ادامه دهند.

اریسیان با تاکید بر اینکه بر این اساس موفق به طراحی سیستم تعاملی پرتابل شبیه‌ساز قایقرانی شدیم، ادامه داد: این سیستم جهت استفاده تخصصی برای ورزشکاران حرفه‌ای کاربرد دارد، ضمن آنکه این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که قابل کاربرد برای عام است.

مجری طرح اضافه کرد: این سیستم به صورت پرتابل طراحی شده؛ از این رو این سیستم قابل بهره‌برداری در منازل نیز هست.

به گفته وی از این سیستم می‌توان علاوه بر انجام تمرینات حرفه‌ای قایقرانی برای کاهش چربی شکم و اطراف آن استفاد کرد؛ چرا که این سیستم قادر است در کمترین زمان موجب کاهش چربی‌های اطراف شکم شود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن با تغییر در زاویه و موقعیت قطعات دستگاه می‌توان از این شبیه‌ساز برای انجام تمرینات چندین رشته قایقرانی چون «کانو»، «کایاک»، «روئینگ» و «کانو پولو» استفاده کرد.

اریسیان از امضای قراردادی با پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی خبر داد و افزود: بر اساس این قرارداد نمونه صنعتی این سیستم با حمایت این پژوهشگاه ساخته می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد