گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آنتی بیوتیک هایی که نیاز به تجویز پزشک ندارد - بخش 2

مصرف زیاد و غیراصولی آنتی بیوتیک ها عوارض جانبی زیادی دارد و مشکل مقاومت میکروب ها شوخی بردار نیست. علاوه بر آنتی بیوتیک های طبیعی که در قسمت نخست اشاره شد در این قسمت نیز به چند چرک خشک کن دیگر اشاره می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آنتی بیوتیک های طبیعی

عوامل متعددی از سرماخوردگی گرفته تا مشکلات دیگر مردم را به سمت مصرف آنتی بیوتیک می کشاند. مشکل اینجاست که سازمان بهداشت جهانی در خصوص مصرف غیرمنطقی و خودسرانه این داروها و بروز یک مشکل جدی به نام مقاومت باکتریایی هشدار داده است. بنابراین لازم است تا حد امکان از مصرف خودسرانه این داروها بپرهیزید و تمام تلاشتان را برای کاهش مصرف آن ها انجام دهید.

در قسمت نخست این مطلب اشاره کردیم که مصرف زیاد و غیراصولی این داروها عوارض جانبی زیادی دارد و مشکل مقاومت میکروب ها شوخی بردار نیست. گفتیم که متخصصان اعلام کرده اند تا سال 2050 مسئله مقاومت باکتریایی بلای جان مردم شده و سالانه جان ده میلیون نفر را خواهد گرفت. از آنجایی که شاید ما نتوانیم در برابر مصرف افراطی آنتی بیوتیک ها در حیوانات تأثیری داشته باشیم بهتر است تا حدامکان خودمان را از این داروها دور کنیم. علاوه بر آنتی بیوتیک های طبیعی که در قسمت نخست اشاره شد در این قسمت نیز به چند چرک خشک کن دیگر اشاره می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

ویتامین C: خداحافظ بیماری

ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است که نقش موثری در تحریک عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. به عبارت دیگر این ویتامین بدن را تقویت می کند و شاه کلید پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا است.

اکیناسیه به شیوه ای کاملاً طبیعی و با پیشگیری از عفونت های باکتریایی و بخصوص ویروسی دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند. این گیاه برای رفع مشکلات تنفسی، گوارشی و همچنین باکتری های دستگاه ادراری موثر عمل می کند

محققان روی تأثیر ویتامین C روی باکتری ها و ویروس ها تحقیقات گسترده ای انجام داده و مشاهده کردند که این ویتامین برای پیشگیری از بیماری های عفونی بسیار موثر عمل می کند. محققان معتقدند که مصرف ویتامین C نه تنها روی ویروس ها و باکتری ها تأثیر دارد بلکه مقابله با سم هایی که وارد بدن می شود مانند سم مار نیز موثر عمل می کند. در زمان شیوع فلج اطفال در کارولینای شمالی، پزشکان حدود 60 بیمار را با کمک ویتامین C با موفقیت درمان کردند. اخیر نیز مواد زیادی ابتلا به ذات الریه نیز با کمک ویتامین C درمان شده است. بنابراین با شروع فصل سرما تا می توانید با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه میزان ویتامین C بدنتان را بالا ببرید. در صورت نیاز نیز می توانید با پزشک مشورت کرده و مکمل ویتامین C مصرف کنید.

عصاره هسته گریپ فروت

مدت هاست که محققان دریافته اند در گریپ فروت ترکیباتی وجود دارد که به کاهش و نابودی باکتری ها کمک می کنند. مرکز BioChem research بررسی هایی در خصوص عصاره هسته گریپ فروت انجام داده و تأثیر آن ها روی نابودی باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها به اثبات رسانده است. می توان از این ترکیب به صورت خوراکی و موضعی استفاده کرد. تاکنون مقاومت باکتریایی در برابر این آنتی بیوتیک طبیعی مشاهده نشده است.

سیر: همیشه و همه جا

سیر فواید زیادی برای بدن دارد. خواص آنتی باکتریایی آن از شهرت بالایی برخوردار است. تاریخ نشان داده است که این ماده غذایی در درمان طاعون و دیگر بیماری های اپیدمیک استفاده شده است. قرن ها است که محققان روی خواص آنتی باکتریال سیر تحقیق می کنند. در قرن نوزدهم میلادی، لویی پاستور تائید کرد که آزمایشگاه، سیر باکتری ها را نابود می کند.

سیر

بررسی های مدرن نیز نشان داده است که سیر در نابودی اکثر باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها موثر عمل می کند. این ماده غذایی حاوی ژرمانیوم و پتاسیم است. این دو ماده معدنی برای سلامت عمومی بدن فوق العاده هستند. سیر همچنین حاوی ترکیبات گوگردی بخصوص آلیسین است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. توصیه می کنیم که از سیر خام استفاده کنید. محققان دانشگاه رایت استیت تأثیر سیر را با پنی سیلین مقایسه کرده و مشاهده کردند برخلاف این آنتی بیوتیک مدرن، باکتری ها نسبت به سیر مقاومتی نشان نمی دهند.

نقره کلوئیدی: درمانی قدیمی

محلول نقره کلوئیدی یک آنتی بیوتیک غیرسمی است که برای نابودی 650 عامل بیماری زا بخصوص ویروس ها، باکتری ها و قارچ ها موثر عمل می کند. تا سال 1934 که پنی سیلین کشف شد از نقره کلوئیدی به عنوان تنها درمان انواع بیماری ها استفاده می شود. در سال 1983 دپارتمان سلامت آمریکا فروش نقره کلوئیدی را بدون نسخه آزاد کرد. با این حال سال ها بعد با تولید آنتی بیوتیک های صنعتی این ترکیب به فراموشی سپرده شد. البته بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید و در صورت صلاحدید وی برای مقابله با ویروس ها و باکتری ها از آن استفاده کنید.

گیاه اکیناسه: تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

محققان دانشگاه رایت استیت تأثیر سیر را با پنی سیلین مقایسه کرده و مشاهده کردند برخلاف این آنتی بیوتیک مدرن، باکتری ها نسبت به سیر مقاومتی نشان نمی دهند

گیاه اکیناسه یک گیاه ضدویروس است که با تحریک تولید لنفوسیت ها به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. این گیاه که از آمریکای شمالی آمده است امروزه در سرتاسر جهان پخش شده و از برگ ها و ریشه آن به طور گسترده استفاده می شود. اکیناسیه به شیوه ای کاملاً طبیعی و با پیشگیری از عفونت های باکتریایی و بخصوص ویروسی دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند. این گیاه برای رفع مشکلات تنفسی، گوارشی و همچنین باکتری های دستگاه ادراری موثر عمل می کند. شما برای از بین بردن تب و همچنین عفونت گوش می توانید به این گیاه اعتماد کنید. چند قطره از تنتور گیاه اکیناسه برای برطرف کردن گلودرد مفید است. این گیاه همچنین به کاهش التهاب پوست موثر است. می توانید از این گیاه به صورت دم کرده یا تنتور استفاده کنید.

حرف آخر

توصیه می کنیم مسئله مقاومت باکتریایی را جدی بگیرید. یادتان باشد که علاوه بر نوع مصرف این داروها شیوه دور ریختن آن ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای روشن تر شدن مسئله باید بگوییم که نباید باقی مانده شربت، آمپول یا کپسول را به طور مستقیم دور بریزید. چون ترکیبات آن ها وارد چرخه طبیعت شده و دوباره به بدن ما بر می گردد. این مسئله نیز در ایجاد مقاومت باکتریایی موثر است. توصیه می شود باقی مانده آنتی بیوتیک های صنعتی را محل های بازیافت شهرداری تحویل دهند تا به منظور غیرفعال کردن ترکیبات آن ها به سازمان های زیر ربط ارجاع داده شوند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد