گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

دربی بی خاصیت!

دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال از هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال که هشتاد و سومین مصاف دو تیم در تاریخ است،در ورزشگاه آزادی تهران به قضاوت علیرضا فغانی برگزار شد که این بازی کسل کننده با تساوی بدون گل به پایان رسید.

بر خلاف بازی قبلی دو تیم که 6 گل داشت، این دربی از کیفیت پایینی برخوردار بود و شاگردان برانکو ایوانکوویچ و علیرضا منصوریان بازی جذابی را به نمایش نگذاشتند.

پرسپولیس با ترکیب علیرضا بیرانوند، سید‌جلال حسینی، محمد انصاری (70 پولیانسکی)، حسین ماهینی، فرهاد ربیع‌خواه، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده، امید عالیشاه، علی علیپور(85 ولادیمیر پریموف) و مهدی طارمی به میدان رفت.

برای استقلال هم سید مهدی رحمتی، مجید حسینی، رابسون جانواریو، هرایر مگویان، وریا غفوری، امید ابراهیمی، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، خسرو حیدری، جابر انصاری (81 علی قربانی) و کاوه رضایی بازی کردند.

گزارش نیمه نخست

دقیقه یک: پرسپولیسی‌ها خیلی زود کارهای هجومی خود را آغاز کردند که برنامه آنها به محسن مسلمان ختم شد و این بازیکن از سمت چپ ارسال خطرناکی را روی دروازه مهدی رحمتی داشت. البته بازیکنان پرسپولیس نتوانستند از این ارسال استفاده‌ای کنند که در برگشت کمال کامیابی‌نیا شوتی را روانه دروازه استقلال کرد که توپ در میانه میدان دفع شد و در نهایت توسط مگویان به اوت فرستاده شد.

دقیقه 17: ارسال خطرناک امید ابراهیمی روی دروازه پرسپولیس در آستانه رسیدن به اسماعیلی بود که بیرانوند با خروج خوب خود توپ را از روی سر هافبک استقلال مهار کرد.

دقیقه 19: کار ترکیبی بازیکنان پرسپولیس درون محوطه جریمه استقلال در موقعیت مناسبی به مهدی طارمی رسید که این بازیکن هم شوت سر ضربی به سمت دروازه رحمتی شلیک کرد، اما مجید حسینی خود را مقابل توپ قرار داد تا مانع باز شدن دروازه شود.

دقیقه 25: بهترین موقعیت گلزنی در نیمه اول نصیب پرسپولیس شد اما آقای گل فصل گذشته لیگ برتر به راحتی آن را از دست داد. مهدی طارمی پشت محوطه جریمه استقلال توسط فرشید باقری متوقت شد تا موقعیت خوبی برای پرسپولیسی‌ها ایجاد شود. محسن مسلمان ضربه ایستگاهی را زد که توپ به دیوار دفاعی برخورد کرد و در رفت و برگشت به علیپور رسید. علیپور با پاس بسیار خوبی مهدی طارمی را در دو قدمی دروازه صاحب موقعیت خوبی برای گلزنی کرد، اما ضربه مهاجم سرخپوشان با بی‌دقتی به بیرون رفت.

گزارش نیمه دوم

دقیقه 48، جابر انصاری از سمت چپ دروازه پرسپولیس پاس عرضی خوبی ارسال کرد و در حالی که با اشتباه بیرانوند توپ در یک‌قدمی دروازه به کاوه رضایی رسیده بود، بیرانوند شوت مهاجم استقلال را در دو ضرب مهار کرد تا بهترین فرصت استقلال تا این دقیقه از بازی از دست برود و بیرانوند هم اشتباهش را جبران کرده باشد. دقیقه 70، پولی‌یانسکی جای انصاری را که مصدوم شده بود، گرفت تا اولین تعویض بازی به نوعی، اجباری باشد.

دقیقه 74، علی‌پور در موقعیت تک‌به‌تک با رحمتی قرار گرفت اما توپ را به آسمان زد. این دومین موقعیت خوب پرسپولیس در این بازی بود.

دقیقه 92، پریموف بازیکن اوکراینی پرسپولیس دروازه استقلال را باز کرد اما در موقعیت آفساید قرار داشت.

بدین ترتیب دربی 83 پایتخت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا یکی از کم افت و خیزترین شهرآوردهای پایتخت رقم بخورد.

پرسپولیس با 12 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بدتر نسبت به تراکتورسازی در رده دوم جدول قرار گرفت و جایگاه استقلال در پایین جدول با 4 امتیاز تغییر آنچنانی نکرد تا این تیم همچنان در حسرت برد باشد.

نتایج بازیهای روز پنجشنبه هفته ششم لیگ برتر:

ماشین سازی 0 – سپاهان 1

صبا 2 – سیاه جامگان 2

سایپا 1 – گسترش فولاد 1

ذوب آهن 1 – تراکتورسازی 2

پیکان 0 – نفت تهران 0

صنعت نفت 1 – استقلال خوزستان 1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد