X
تبلیغات
پیکوفایل
رایتل

خواب طولانی مدت، افراد بزرگسال را مسن تر از آنچه سن شان است نشان می دهد و هنوز کاملا مشخص نیست که آیا این مسئله یک نشانه از نوعی بیماری است و یا خود یک مشکل جداگانه است. در هر حال خواب طولانی یک نشانگر برای مشکلات اساسی سلامت است. در این مطلب شما را با عوارض و مشکلاتی که خواب طولانی می آورد، آشنا می کنیم.

خواب

پزشکان در این موضوع توافق دارند که کیفیت و کمیت خواب بر سلامت فرد موثر است. خواب نه تنها در آرام شدن اشخاص بعد از یک روز پر تلاطم موثر است، بلکه موجب رفع مشکلات درونی بدن و بهبود عملکرد و شارژ مجدد آن می شود و می تواند خطر ابتلا به چاقی، دیابت و مرگ زودرس را کاهش دهد.

اما آیا به نظر شما خواب طولانی مدت و زیاد مفید است؟ تحقیقات نشان داده است افرادی که بیش از 10 ساعت در روز می خوابند، در مقایسه با افرادی که 7 تا 8 ساعت در خواب هستند از سلامت کمتری برخوردارند. در این مطلب 6 خطر خواب بیش از حد را برایتان می گوییم.

در معرض خطر بیماری های قلبی قرار می گیرید

اگر زیاد بخوابید، سلامتی قلب تان را از دست می دهید. بیماری های قلبی در حال حاضر به یکی از قاتلین درجه یک تبدیل شده اند و خواب بیش از هشت ساعت در شب، مرگ ناشی از این بیماری را تا 34 درصد افزایش می دهد.
زنان بیشتر از مردان خواب طولانی مدت دارند که آنها را در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار می دهد.

به احتمال زیاد در حال کشمکش با وزن تان خواهید بود

مطالعات زیادی نشان می دهد افرادی که به اندازه ی کافی نمی خوابند، بیشتر چاق می شوند. اما با این وجود بین خواب زیاد و سنگین وزنی نیز ارتباط وجود دارد.هر چند که این مسئله یک رابطه ی علت و معلولی نیست، اما قطعا یک ارتباط وجود دارد.

خواب مزمن طولانی می تواند مغز شما را تا دو سال پیرتر کند و انجام کارهای روزمره را دشوارتر سازد

یک فرضیه این است که خواب زیاد به فعالیت بدنی کم منجر می شود. افرادی که زیاد می خوابند، فرصت کمی دارند تا بتوانند در طی آن فعالیتی انجام دهند. به عبارت دیگر وقتی فردی زیاد می خوابد، کمتر جنب و جوش دارد و کالری کمتری می سوزاند.

ممکن است دچار دیابت شوید

خواب زیاد می تواند سطح قند خون را افزایش دهد و گلوکز زیاد خون احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را بالا می برد. بی تحرکی و اضافه وزن نیز که به دنبال خواب طولانی رخ می دهند نیز خطر دچار شدن به این بیماری را افزایش خواهند داد.

مغزتان مبهم و آشفته می شود

آیا نمی توانید تمرکز کنید؟ آیا حجم زیاد کارها را دلیل عدم تمرکز خود می دانید؟ خواب مزمن طولانی می تواند مغز شما را تا دو سال پیرتر کند و انجام کارهای روزمره را دشوارتر سازد.

خواب طولانی باعث اختلال در عملکردهای پایه ای مغز می شود و ممکن است به بیدار شدن مکرر در طول شب بستگی داشته باشد. اگر شما متناوبا در طول شب بیدار می شوید، پس خواب عمیقی نخواهید داشت، بنابراین مدت زمان بیشتری می خوابید. باید برای داشتن خواب عمیق، برنامه ریزی کنید.

در معرض خطر مرگ زودرس هستید

این موضوع ترسناک، اما کاملا واقعی است. مطالعات اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ نشان داده اند افرادی که خواب طولانی دارند، به احتمال زیاد به مرگ زودرس دچار می شوند. هیچ کس نمی داند چرا، اما احتمالا التهاب نقش مهمی در این مسئله ایفا می کند.

به علاوه احتمال پایان یافتن زندگی در سن جوانی در افرادی که مبتلا به مشکلاتی نظیر دیابت و بیماری های قلبی هستند، زیاد است، اگر خواب بیش از حد طولانی و یا بیش از اندازه کوتاه باشد.

خلق و خوی شما تغییر می کند

افسردگی و خواب دست در دست هم دارند. اغلب افراد مبتلا به افسردگی خواب طولانی تری دارند، اما از طرفی هم خواب طولانی، افسردگی را بدتر می کند، یعنی رابطه متقابل با هم دارند.

این مهم است که بدانید اغلب احساس افسردگی موقتی است و هر کس که خواب طولانی مدت دارد احساس افسرده بودن را تجربه می کند. می توانید با کاهش زمان خواب تان، روح و ذهن خود را از بند این مشکل رها سازید.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد