گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

جای روانشناس در تیم ملی خالی است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر ناصر صالح، درباره حضورش در آخرین تمرین تیم ملی فوتسال ایران پیش از اعزام به کلمبیا، گفت: متاسفانه فدراسیون از من دعوت نکرده بود تا در مراسم بدرقه رسمی که دوشنبه برگزار شد، حضور یابم. به همین خاطر خودم با دعوت سرمربی تیم ملی به آخرین تمرین این تیم رفتم و خوشحالم که کنار بازیکنان و اعضای تیم بودم.

وی تاکید کرد: در تمرین آخر دقایقی هم برای بازیکنان درباره ذهن برنده صحبت کردم. این خیلی مهم است که یک ورزشکار ذهن برنده داشته باشد. قطعا تورنمنتی مثل جام جهانی دیگر محل کسب تجربه نیست و باید در این رقابتها داشته‌ها را به معرض عمل گذاشت.

مدرس بین المللی فوتسال خاطرنشان کرد: مهم نیست که بازیکنان تیم ملی مقابل چه حریفی بازی می‌کنند. اگر آنها ذهن برنده داشته باشند قطعا موفق خواهند بود.

صالح در خصوص ارزیابی‌اش از گروهبندی ایران در جام جهانی کلمبیا، یادآور شد: تیم ملی باید از گروهش بالا بیاید. ما نفرات خوبی داریم. اگر در سبکی که ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی) انتخاب کرده از خلاقیت‌های فردی استفاده شود، این با ارزش است و می‌توانیم موفق باشیم. البته این خلاقیتهای فردی باید در قالب حرکات تیمی باشد نه اینکه هر بازیکنی برای خودش کار کند.

وی همچنین درباره نقاط ضعف و قوت تیم ملی گفت: همدلی و رفاقت بین بازیکنان و کادر فنی اصلی‌ترین نقطه قوت است ولی از نقاط ضعف می‌توان به ضعف در برنامه های تدارکاتی یاد کرد. ضمن اینکه به ناظم الشریعه گفتم چرا بدون روانشناس به مسابقات جام جهانی می‌رود. این خیلی مهم است که تیم ملی یک روانشناس داشته باشد. به نظرم جای چنین فردی در تیم ملی فوتسال خالی است که می‌توانست کمک بزرگی به ما کند.

مدرس بین المللی فوتسال در پایان درباره عدم مربیگری‌اش در لیگ برتر هم گفت: متاسفانه مدیران به دنبال مربیانی هستند که مدام «چشم» بگویند در حالی که هرفرد جایگاه خاص خودش را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد