گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

انجام 7 دقیقه ورزش شدید برای کودکان لازم است

کودکان نیاز به ورزش کردن دارند تا دچار چاقی مفرط و اضافه وزن نشوند و در آینده زندگی سالم‌تری داشته باشند. کودکان نیاز دارند تا حداقل7 دقیقه در روز ورزش با فعالیت شدید انجام بدهند. این نتیجه تحقیقاتی است که اخیرا در دانشگاه آلبرتا انجام شده است 

معمولا در تبلیغات گفته می‌شود که تنها با 5 یا 10 دقیقه ورزش در روز می‌توان لاغر شد. تحقیقات اخیری که انجام شده‌اند، به طور تعجب‌آوری نشان داده‌اند که این تبلیغات آن‌قدرها هم بی‌راه نیستند. لوانزوک یکی از محققان این دانشگاه می‌گوید: «تحقیقات نشان داده‌اند که کودکان به ورزش شدید خیلی زیاد احتیاج ندارند. تنها 7 دقیقه ورزش شدید در روز می‌تواند از چاق شدن آنها جلوگیری کند و بر روی سلامتی آنها تاثیرات مثبت بگذارد. 

این تحقیقات بر روی 600 کودک و نوجوان بین 9 تا 17 سال انجام شد. این افراد به مدت 7 روز تحت کنترل بودند و وزن، دور کمر و فشار خون آنها به طور مرتب اندازه‌گیری شد.

محققان اطلاعات قدیمی که در مورد کودکان جمع‌آوری شده را بررسی کردند و متوجه شدند که آنها حدودا 70 درصد از زمان خود را به زندگی ساکن اختصاص می‌دهند. حدودا 23 درصد از کودکان فعالیت کمی دارند، 7 درصد آنها فعالیت فیزیکی متعادل دارند و 6 درصد آنها فعالیت شدید انجام می‌دهند. در کل پسران کمتر از دختران زندگی ساکن دارند. هرچقدر فعالیت شدید فیزیکی بیشتر باشد کودکان کمتر اضافه وزن پیدا می‌کنند.

در تحقیقات انجام شده در دانشگاه آلبرتا، نتایج نشان داده است که فوایدی که از ورزش شدید به دست می‌آید با ورزش ملایم و متعادل ایجاد نمی‌شود.

لوانزوک می‌گوید: کودکان باید علاوه بر انجام ورزش ملایم و متعادل کمی هم ورزش شدید انجام دهند. تحقیقات گذشته نشان داده است که کودکان در مدرسه فعال‌تر از خانه هستند. در رابطه با سلامت کودکان، پروژه‌ای به نام قلب سالم وجود دارد که با کمک مدرسه انجام می‌شود و هدف آن فعالیت فیزیکی مداوم و تغذیه سالم کودکان است. در این پروژه خانواده‌ها، معلمان، محققان و غیره نقش دارند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد