گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

لستین چیست و در کدام مواد غذایی وجود دارد و چه تاثیری بر بدن می گذارد؟

لستین در زرده تخم مرغ و پرندگان و دانه گیاهان روغنی مانند سویا و غیره وجود دارد این ماده حاوی فسفر و استرول ها (الکل های چرب) و کلسترول و غیره می باشد این ترکیب در مغز، کبد، سیستم جنسی و سایر نقاط بدن دارای کارائی می باشند و افرادی که طالب طول عمر بیشتر می باشند باید دارای مغز قدرتمند، کبد فعال و سیستم جنسی قوی باشند و لستین می تواند در این موارد سازنده و دارای اثرات اصلی باشد.

لستین می تواند این ته نشینی های داخل بدن را در خود حل کرده از محیط خارج نماید کلسترول و املاح کلسیم و اسید اوریک به راحتی با مصرف لستین از محیط خارج می شوند توانایی مغزی، یادگیری، افزایش فهم و شعور و تقویت قوای روحی با لستین بهتر می شود.

لستین در پوشش اعصاب دارای اهمیت می باشد و سلسله اعصاب را از اختلالات محیط محفوظ نگاه می دارد به مغز نیرو می دهد و برای کارکرد مغز دارای اهمیت ویژه می باشد و افرادی که دارای فعالیت مغزی و عصبی بیشتر می باشند می توانند از این محصول (حیوانی یا گیاهی) بیشتر بهره برداری نمایند.

لستین می تواند انرژی بدن را حفظ کرده و از تلف شدن آن جلوگیری نماید و آنانی که کمتر از این محصول بهره برداری می کنند و پوشش مغز و اعصاب آن ضعیف می شود همیشه مقداری از انرژی خود را بیهوده تلف می نمایند.

این ماده در تولید صفرا دارای اهمیت می باشد و صفرا در هضم و جذب پروتئین ها و چربی ها دارای اهمیت می باشد و این ترکیب می تواند در ساختمان اعضاء و عضلات و ترمیم بدن شرکت کرده از پیری و خرابی بدن جلوگیری نماید.

لستین نیز برای تولید مثل واعمال جنسی بسیار با اهمیت بوده و افرادی که کمتر از این ماده بهره می گیرند دارای تولید مثل منظم نبوده و در خانم ها در سنین پایین یائسگی و غلظت خون و تولید عوارض مانند احساس گرما، سرما، و انواع درد ها ظاهر می شود و میل به نزدیکی در آنها از بین می رود.

برای زندگی طولانی و سلامتی و اعضای قوی و سالم برای همه عمر باید از این ماده به اندازه لازم بهره برداری نمائیم تا شاهد از بین رفتن بعضی اعضای خود نباشیم.

به نسبت های متناوب انواع دانه های قابل رویش در گیاهان و وسایل زایندگی در پرندگان و مرغان و سیستم زایندگی در حیوانات دارای این ماده می باشند که تحم مرغ و ماهی ها و مغز حیوانات و دانه های گیاهان در این مورد دارای اهمیت می باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد