گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ساده‌ترین تمرینات ورزشی برای سلامتی بدن انسان - Simplest exercise for fitness

اگر شما به دنبال حفظ سلامتی بدن خود هستید و از طرفی می‌خواهید استایل و تیپ مناسبی داشته باشید بدون شک باید به ورزش روی آورید.

ورزش به شما کمک می‌کند تا چربی اضافی را از دست داده و لاغر شوید، با بیماری‌های قلبی و عروقی بجنگید و سالم زندگی کنید.

انجام ورزش‌های مختلف هر کدام به نوبه خود تاثیرات مفیدی بر سیستم بدن دارند اما بسیاری از مردم به دلیل مشغله‌های مختلف قادر به انجام حرکات تکنیکی و حرفه‌ای ورزشی نیستند. در این بین برخی از ورزش‌ها در عین سادگی تاثیر بسیار خوبی بر سلامتی بدن دارند و با کمک آنها نیازی به حضور در کلاس‌های ورزشی و کار با وسایل ورزشی نیست.

یک دکترای فیزیولوژی ورزشی در این باره گفت: پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و موثرترین ورزش‌ها است.

وحید ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان، بیان کرد: دویدن، کوهنوردی، شنا کردن و راه رفتن از ساده‌ترین ورزش‌ها هستند که در این بین پیاده‌روی از بهترین آنهاست.

وی اظهار کرد: شما می‌توانید روزانه قسمتی از مسیری را که تا رسیدن به خانه، محل کار، محل تحصیل و... طی می‌کنید پیاده‌روی کنید تا به سلامتی برسید.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: پیاده‌روی در عین اینکه از ساده‌ترین و اصلی‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌رود، برای افراد مسن بسیار مفید است چراکه وضعیت جسمانی آنها را بهبود می‌دهد.

این دکترای فیزیولوژی ورزشی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی سیستم قلبی و عروقی و تنفسی را تقویت می‌کند و بسیار از پزشکان برای بیماران خود این ورزش را تجویز می‌کنند.

ولی‌پور ادامه داد: در عین حال ساده‌ترین و پایه‌ترین برنامه ورزشی برای سلامتی پیاده‌روی به همراه تمرین با وزنه است چراکه کار با وزنه استخوان و عضله را تقویت می‌کند.

وی یادآور شد: 30 دقیقه پیاده‌روی در هر روز به سلامت افراد کمک می‌کند و افردی که کمردرد و آرتروز دارند باید زمان کمتری پیاده‌روی کنند.