گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

عمرطولانی تر با تحرک بیشتر بدن و مغز

انواع تحرکات، ماساژ و مالش و دویدن و دیگر حرکات باعث جابجایی الکترونها و ذرات ریز اتم‌ها می‌گردد و هنگامی که تغییراتی در ذرات اتم‌ها پیش می‌آید بار آنها افزایش می‌یابد و می‌تواند باعث تولید جریان الکتریکی گردد.

تغییرات در ماده باعث تغییرات و جریان انرژی می‌شود و اجسامی از حرکت به سکون در می‌آیند انرژی خود را از دست داده و متلاشی می‌شوند و ملکول‌ها و اتم‌های پرانرژی کمتر تخریب می‌شوند و افرادی که دارای تحرک کافی می‌باشند بیشتر می‌توانند زندگی کنند فعالیت اعضای بدن و سلول‌ها و حرکت و جابجایی ذرات اتمها و ملکول‌های بدن موجب بروز انرژی و نیرو می‌شود و ثابت نگه داشن بدن و استراحت بیش از اندازه موجب کاهش نیرو و انرژی و توانائی می‌شود و آنان که در جستجوی عمر طولانی‌تر می‌باشند باید تحرک بدن و مغز را افزایش داده و از انواع نیروهای فردی، اجتماعی محصولات خوراکی و محیط زندگی و عوامل دیگر بیشتر بهره‌برداری نمایند.

تمامی سلول‌های بدن قابلیت حرکت دارند و افرادی که دارای حرکات مناسب می‌باشند سلول‌های بدن آنها کمتر به خواب و بی‌خیالی وارد می‌شوند، حساس‌تر و تحریک‌پذیرتر می‌باشند و کار و مسئولیت خود را بخوبی به انجام می‌رسانند.

سلول‌های بدن در اثر کم‌کاری و استراحت دچار کمبود نیرو شده و بخوبی تغذیه نمی‌شوند و نمی‌توانند فعالیت و کار خود را بخوبی به انجام برسانند.

افراد ورزشکار و آنهائی که دارای عضلات و نسوج و سلول‌های در حال حرکت دارند بهتر می‌توانند از امواج محیط بهره گیرند و جریان الکتریکی خود را افزایش دهند و اغلب دردها و خشکی و سختی اعضاء پس از خواب و استراحت طولانی ظاهر می‌شود و افرادی که بدن خود را فعال نگه می‌دارند کمتر سلول‌ها آماده پذیرش امراض می‌باشند.

شدت انرژی حرکتی بیشتر از نیروی پتانسیل است و موجودات زنده با داشتن حرکت و بهم خوردگی در محیط دارای انرژی بیشتری از نیروی نباتات و ترکیبات رویشی می‌باشد و در انواع ورزش‌ها دوندگان و آنهائی که دارای تحرک زیادتر می‌باشند دارای انرژی بیشتر و ماده کمتر می‌باشند و انهائی که دارای تحرک نمی‌باشند و از انواع مواد خوراکی پرنیرو و فشار و مقاومت نیرو بدست آورند اگرچه کار بیشتری انجام می‌دهند ولی چون دارای تحرک کمتر می‌باشند دارای انرژی الکتریکی کمتری می‌باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد