گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

سی و پنج دانشگاه و موسسه تحقیقاتی ایرانی در جمع موثرترین‌های جهان

بررسی پایگاه شاخص های اساسی علم (ESI) موسسه تامسون رویترز ISI نشان می دهد که 35 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی کشور به جمع دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا راه یافتند.

دکتر علی گزنی - معاون پژوهش و فناوری پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران از نظر کمیت تولید علم و در جمع 70 دانشگاه برتر دنیا در حوزه داروشناسی و سم شناسی در جایگاه 26 دنیا قرار گرفته است.

وی گفت: در حوزه مهندسی دانشگاه های شریف، امیرکبیر، تهران و علم و صنعت ایران به ترتیب رتبه های 50، 52، 56 و 69 دنیا و در حوزه علوم کشاورزی نیز دانشگاه تهران در جایگاه 64 دنیا قرار گرفتند.

افزایش تعداد دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور در جمع موثرترین ها

گزنی گفت: در خرداد ماه 1394 موثرترین دانشگاه های جهان مورد بررسی قرار گرفتند، معلوم شد که 30 دانشگاه از ایران در جمع موثرترین دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی جهان قرار داشتند. در آبان ماه 1394 این تعداد به 33 مورد افزایش یافت. هم اکنون تعداد دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشور در جمع موثرترین ها به 35 مورد افزایش یافته است.

وی افزود: هر چند پایگاه استنادی ISI مدعی است که از طریق نمایه سازی برجسته ترین نشریات، مهمترین بخش علم دنیا را دسترس پذیر کرده است، اما این موسسه در پایگاه شاخص های اساسی علم به معرفی موسسات یک درصد برتر دنیا می پردازد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد