گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

مکملی که میل به غذاهای پرکالری را سرکوب می کند

محققان موفق به تولید مکملی شده اند که میل به غذاهای پرکالری مانند پیتزا، همبرگر و پیراشکی را سرکوب می کند.به گزارش ایرنا از ساینس، این مکمل که توسط محققان انگلیسی و اسکاتلندی تولید شده، اینولین-پروپیونات استر نام دارد و حاوی ترکیباتی است که توسط باکتری های روده تولید می شوند.

این مکمل اشتها و هوس افراد را نسبت به غذاهای پرکالری مانند پیتزا و همبرگر سرکوب می کند.ترکیب اصلی این مکمل فیبری به نام اینولین است که حاوی یک ترکیبی مولکولی به نام پروپیونات است. پروپیونات توسط باکتری های روده ترشح می شود. وظیفه این باکتری ارسال سیگنال سیری به مغز است.

مطالعات قبلی تایید کرده بود که هضم اینولین سبب تحریک پروپیونات برای سرکوب اشتها می شود؛ ولی مطالعات جدید نشان می دهد مصرف اینولین-پروپیونات استر بر سرکوب اشتها موثرتر است.در ادامه مطالعات آمده است باکتری های روده برخی افراد به طور طبیعی پروپیونات بیشتری تولید می‌کند و همین امر سبب می شود این افراد برخلاف پرخوری، لاغر بمانند. میکروب های معده نقش بسزایی در کنترل اشتها و احساس گرسنگی دارند.

استفاده از این مکمل بدون هیچ عارضه جانبی قادر به کنترل اشتها و وزن است.نتایج این تحقیقات در نشریه American Journal of Clinical Nutrition منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد