گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

جراحی خشک کردن مفصل با استفاده از دو تکنیک جدید علمی در ایران

پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد جراحی 'آرتروزدز' (خشک کردن مفصل یا جوش دادن مفصل) را با استفاده از دو تکنیک جدید بر روی دو بیمار با موفقیت انجام دادند.فوق تخصص جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: آرتروزدز یا جوش دادن مفصل با استفاده از دو تکنیک جدید برای شکستگی های خرد شده، افراد مبتلا به آرتروزهای شدید مفصلی، بدشکلی ها و بدفورمیهای مچ پا، پوکی استخوان شدید یا زخم پای دیابتی، کاربرد دارد.دکتر سید هادی حسینیان افزود: این تکنیک ها برای جراحی در بیمارانی که استفاده از پیچ یا پلاک برای انجام آنها وجود ندارد، بهترین جایگزین محسوب می شود.

وی اظهار کرد: این دو تکنیک جراحی بر روی دو بیمار مبتلا به دیابت شدید و مبتلا به روماتوئید (التهاب مفصل) در بیمارستان شهید کامیاب مشهد با موفقیت انجام شد.

وی با اشاره به انجام تکنیک کم تهاجمی آرتروسکوپی آرترودز بر روی یک بیمار 70 ساله مبتلا به روماتوئید گفت: در این جراحی با ایجاد دو سوراخ در ناحیه مچ پا، غضروف مفصلی برداشته شده و عمل آرتروزدز با موفقیت انجام می شود.

وی افزود: در تکنیک دیگر که بر روی یک بیمار 68 ساله مبتلا به زخم پای دیابتی انجام شد، از 'nail'یا میله های داخل استخوانی برای انجام آرترودز یا جوش دادن مفصل استفاده شده است.

دکتر حسینیان گفت: استفاده از این تکنیک ها ریسک عفونت و آسیب به بافتهای نرم را در بیمار کاهش داده و روند بهبودی بیمار را نیز تسهیل می کند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان قطب پزشکی شرق کشور دارای هشت هزار دانشجو و بیش از 17 هزار کارمند بهداشتی و درمانی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد