گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آغاز معاینه قلبی - عروقی پیش از فصل 7 هزار فوتبالیست تهرانی

فوتبالیست‌های شاغل در لیگ‌های مختلف شهر تهران تحت معاینات قلبی - عروقی پیش از فصل قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، دکتر ابارشی، مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال تهران در این خصوص گفت: در این طرح نزدیک به 7 هزار فوتبالیست شاغل در لیگ های رده های سنی مختلف شهر تهران و در دو بخش آقایان و بانوان تحت معاینات پیش از فصل قرار می‌گیرند که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال تهران افزود: هدف از برگزاری این طرح که از روز دوشنبه آغاز شده، شناسایی فوتبالیست‌های مستعد به مرگ ناگهانی است. در معاینات پیش از فصل بازیکنان، معاینه قلبی توسط متخصصین قلب و پزشکی ورزشی، بررسی از لحاظ ابتلا به سندرم مارفان و گرفتن نوار قلب و تفسیر آن بر اساس آخرین پروتکول های بین المللی صورت خواهد گرفت و در صورتی که در این بررسی ها اختلالی مشاهده شود افراد مورد نظر تحت معاینات دقیق تر اکوکاردیوگرافی، MRI قلبی و یا CT آنژیو و یا بررسی الکتروفیزیولوژی قرار می گیرند.

ابارشی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از معاینات بیماریابی قلبی پیش از فصل، شناسایی بازیکنان در معرض خطر مرگ ناگهانی قلبی است و در صورت تشخیص هر گونه اختلال به متخصصین و جراحان قلب ارجاع می شوند و یا در صورت غیر قابل درمان بودن به سطوح پایین تر ورزش و درمان دارویی بسنده می شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد