گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

فواید ورزش برای بیماران شیزوفرنی

ورزش‌های فیزیکی و ذهنی می‌توانند به کاهش مشکلات بیماران شیزوفرنی کمک کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از سایت MNT، درمان‌های دارویی بیماران شیزوفرنی توهم و مشکلات روانی آنها را کنترل می‌کند، اما این بیماری اثرات دیگری همچون کاهش حافظه، کم شدن سرعت پردازش اطلاعات و کاهش توجه و هوش احساسی دارد که درمان دارویی به آنها کمک زیادی نمی‌کند.

یکی از اساتید UCLA در این باره می‌گوید: افرادی که شیزوفرنی دارند با ناتوانی‌های جسمی مواجه هستند و نمی‌توانند کار کنند به همین دلیل از اجتماع فاصله می‌گیرند.

انجام بازی‌های فکری می‌تواند یک چهارم یا یک سوم کمبودهای مغزی این بیماران را جبران کند. انجام ورزش‌های جسمی و ذهنی در کنار یکدیگر می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات مبتلایان به شیزوفرنی را کاهش دهد.

بررسی‌های انجام شده بر روی مبتلایان شیزوفرنی نشان داد افرادی که ورزش می‌کنند سه برابر کارایی شناختی آنها افزایش می‌یابد و دلیل آن افزایش یک نوع پروتئین در مغز است.

محققان معتقدند که کمک کردن به افراد مبتلا به شیزوفرنی در مراحل اولیه بیماری بسیار سودمند است، زیرا افراد در مراحل اولیه می‌توانند پیشرفت بهتری داشته باشند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: هدف ما کاهش ناتوانی بیماران است و این که بتوانیم بیماران شیزوفرنی را به زندگی عادی برگردانیم./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد