گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آشنایی با خواص موز - Banana Benifits

موز گیاهی است علفی مانند درختچه که برگهای آن بسیار بزرگ و پهن است و گاهی تا 2 متر می رسد . گلهای آن مجتمع و بصورت سنبله است میوه آن ابتدا سبز و بعد از رسیدن برنگ زرد در می آید هنگامیکه موز انتخاب می کنید باید پوست آن زرد و سفت و روی آن لکه های سیاه وجود داشته باشد و این نشانه موز رسیده است .موز نارس بدلیل داشتن نشاسته زیاد هضمش سنگین است .

موز از نظر طب قدیم ایران معتدل است و خون را غلیظ می کند .موز انرژی زیادی دارد و چون نرم هست غذای خوبی برای کودکان و اشخاص مسن محسوب می شود. مصرف روزانه موز یک گام بسیار مفید برای کاهش وزن، کاهش نفخ، مبارزه با سرطان و افزایش انرژی است.

مطالعات نشان داده کسانی که روزی دو بار موز می‌خورند تا 50 درصد نفخ شکم در آنها کاهش می‌یابد.موز حاوی کولین و ویتامین ب است که باعث کاهش چربی شکمی می‌شود.

این میوه حاوی ویتامین ب 9 یا همان فولات است که می‌تواند با افسردگی مقابله کند. موز همچنین منجر به افزایش ترشح سروتونین و کاهش میزان استرس و اضطراب می‌شود، خستگی و تحریک پذیری را نیز کاهش می‌دهد. مصرف روزانه موز به داشتن خواب شبانه کمک می‌کند ضمن این که افزایش توده عضلانی بدون چربی را نیز به همراه دارد و سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

بدلیل داشتن پتاسیم زیاد ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد. موز ملین بوده و همچنین و به عنوان درمان اسهال و اسهال خونی کاربرد دارد.خونساز است بنابراین اشخاص لاغر و کم خون حتما باید موز بخورندو تقویت کننده معده و نیروی جنسی است.

موز رسیده که سرشار از پتاسیم می باشد، دارای قابلیت جویدن و هضم آسانی نیز می باشد. یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان 11 درصد تأمین می کند.

موز می تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگارند کمک کند. ویتامین B6 و B12 ، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات کنار گذاشتن نیکوتین کمک می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد