گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ابتلای 5میلیون ایرانی به دیابت

رییس ستاد برگزاری هفته سلامت ضمن اعلام آمار 11.37 درصدی ابتلا به دیابت در کشور، نسبت به ایجاد اپیدمی این بیماری طی 10 تا 15 سال آینده در کشورهای در حال توسعه هشدار داد.دکتر عباس زارع‌نژاد در نشست خبری هفته سلامت درباره آخرین آمار ابتلا به دیابت در دنیا گفت: دیابت در سال 2013 عامل پنج میلیون مرگ بود. همچنین در سال 2015 رقم مبتلایان به این بیماری در دنیا به 415 میلیون نفر رسید. به همین میزان نیز در دنیا افراد در معرض خطر دیابت هستند و تا 15 سال آینده حدود یک میلیارد نفر یا به آن مبتلا می‌شوند یا در معرض ابتلا به آن قرار می‌گیرند.

به گفته وی، رقم ابتلا به دیابت در کشورهای منطقه 15 تا 17 درصد و در ایران 11.37 درصد است.

همچنین 15 درصد بودجه سالیانه کشورهای منطقه صرف هزینه‌های این بیماری می‌شود.رییس ستاد برگزاری هفته سلامت افزود: نیمی از مرگ‌های زودهنگام در منطقه مدیترانه شرقی به علت دیابت است. در ایران نیز حدود 5 میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند که تقریبا نیمی از آنها از بیماری خود اطلاع ندارند.

به گزارش ایسنا،مشاور وزیر بهداشت ضمن هشدار در خصوص اپیدمی دیابت طی 10 تا 15 سال آینده از احتمال دو برابر شدن نرخ افراد مبتلا به این بیماری در کشور ابراز نگرانی کرد.زارع‌نژاد، توجه به پیشگیری و تغییر در سبک زندگی را از عوامل اصلی جلوگیری از دیابت عنوان کرد و گفت: داشتن فعالیت بدنی به میزان 150 دقیقه در هفته و همچنین کاهش 10 درصد از وزن بدن برای افراد چاق، می‌تواند عوارض دیابت را برای بیماران به تاخیر اندازد و از ابتلا به آن در موارد جدید پیشگیری کند./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد