گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

یک چهارم پارگی‌های آشیل تشخیص داده نمی‌شوند

اختلالات تاندون آشیل اغلب به درستی تشخیص داده نمی‌شوند. 25 درصد پارگی‌ها در آزمایش‌ها مشخص نمی‌شوند. تشخیص مشکل یک مساله مهم برای بیماران است.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌ و به نقل از MNT، مطالعاتی که در مجله آمریکایی آسیب شناسی استخوان منتشر شده است نشان می‌دهد که بیشتر بیماران با درمان‌های غیر جراحی و مراقبتی بهتر درمان می‌شوند. جراحی درمان بهتری برای افرادی است که جوان هستند و یا بسیار فعال هستند.

مدیر این تحقیقات از دانشگاه فیلادلفیا می‌گوید: به عنوان یک جراح استخوان ما سعی می‌کنیم تا آنجا که می‌شود با درمان‌های غیر جراحی آسیب‌ها را ترمیم کنیم. آسیب‌دیدگی‌های آشیل زیاد تفاوتی با یکدیگر ندارند. بررسی‌ها نشان داده بیشتر بیماران با درمان‌های غیر جراحی موافق هستند.

مدیر این تحقیقات می‌گوید درمان با جراحی برای افراد جوان‌تر و ورزشکار بهتر جواب می‌دهد و از پارگی مجدد جلوگیری می‌کند. این افراد سریع‌تر می‌توانند به فعالیت خود بازگردند.

آشیل بزرگترین تاندون در بدن است. کار کرد این تاندون در راه رفتن، دویدن و پریدن تاثیرگذار است.

پارگی تاندون آشیل در غیر ورزشکاران کمتر اتفاق می‌افتد اما افراد سالمند و افرادی که تحرک زیادی ندارند نیز به این مشکل دچار می‌شوند. پارگی تاندون آشیل باعث ایجاد درد در پاشنه پا می‌شود.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: در صورتی که این آسیب‌دیدگی‌ نادیده گرفته شود و درست تشخیص داده نشود کیفیت زندگی بیمار بسیار پایین می‌آید. در بسیاری از موارد می‌توان آسیب آشیل را با استراحت درمان کرد. فیزیوتراپی و درمان‌های سرپایی می‌توانند این مشکل را برطرف کنند./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد