گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

پنج روش برای سوزاندن کالری بیشتر با ورزش

ورزش‌های هوازی بهترین راه برای کاهش وزن به حساب می‌آیند. ورزش‌هایی از جمله دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و... بهترین راه‌ها برای سوزاندن کالری هستند. مطالعات اخیر راه دیگری برای کاهش وزن پیشنهاد داده که آن انجام ورزش‌های استقامتی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت MNT، مطالعات جدید دانشگاه آریزونا نشان داده است که ورزش‌های استقامتی دو برابر بیشتر از آنچه تصور می‌کنیم باعث سوزاندن کالری می‌شوند. محققان معتقدند که روش‌هایی که برای اندازه‌گیری انرژی مصرف شده در ورزش‌های استقامتی به کار می‌روند درست نیستند. در واقع از میزان مصرف اکسیژن در ورزش‌های استقامتی مانند ورزش‌های هوازی برای اندازه‌گیری انرژی مصرف شده، استفاده می‌شوند. در حالی که این روش برای ورزش‌های هوازی درست است و ورزش‌های استقامتی غیرهوازی هستند.

محققان معتقدند که بهتر است میزان مصرف اکسیژن بعد از ورزش‌های استقامتی اندازه‌گیری شود نه در حین انجام این ورزش‌ها تا میزان سوزاندن کالری بهتر مشخص شود. برای امتحان کردن این روش افرادی شروع به انجام سه الگوی ورزشی کردند که شامل شنای سوئدی، بارفیکس، دراز و نشست و لانژ می‌شد.

محققان میزان مصرف اکسیژن این افراد را در زمان استراحت ورزشکاران بین دوره‌های انجام ورزش‌های قدرتی اندازه‌گیری کردند. نسبت به روش‌های قدیمی اندازه‌گیری کالری سوزانده شده مشخص شد که افراد دو برابر بیشتر انرژی مصرف کرده‌اند. بنابراین انجام ورزش‌های استقامتی در کنار ورزش‌های هوازی نیز می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد.

5 توصیه زیر می‌تواند تغییری در انجام ورزش‌های استقامتی ایجاد کند که باعث افزایش کاهش وزن شود.

1- بر روی استقامت عضلات تمرکز کنید

بحث‌های زیادی وجود دارد که آیا ورزشکاران تناسب اندام باید بیشتر بر روی قدرت عضلات کار کنند یا استقامت عضلات. مسئله اینجاست که فرد بهتر است وزنه سنگین‌تر را با تکرار کمتر بزند یا از وزنه سبکتر با تکرار بیشتر استفاده کند.

هر دوی این روش‌ها مهم هستند. بررسی‌ها نشان داده است ورزش‌های استقامتی که بر استقامت بیشتر عضلات کار می‌کنند بیشتر به کاهش وزن کمک می‌کنند. بنابراین افرادی که از وزنه‌های سبک استفاده می‌کنند با تکرار زیاد این کار را انجام دهند.

2- شدت را افزایش دهید

افزایش تعداد انجام یک حرکت می‌تواند به سوزاندن بیشتر کالری و از بین بردن چربی‌ها کمک کند. بنابراین شدت حرکات ورزشی مهم است. اخیرا توصیه زیادی به انجام ورزش‌های کوتاه مدت و شدید (HIIT) شده است. این ورزش‌ها غالبا با ورزش‌های قلبی – عروقی قدرتی و استقامتی همراه هستند. ورزش‌های کوتاه مدت و شدید را می‌توان با حرکاتی از جمله اسکات، برپی، حرکت کوهنوردان و غیره انجام داد.

حرکت برپی

3- ورزش‌های تلفیقی انجام دهید

با انجام ورزش‌های تلفیقی می‌توانید عضلات بیشتری را به کار بگیرید. برای مثال حرکت اسکات باعث کاهش چربی و افزایش حجم عضلات می‌شود. اگر این حرکت با دمبل یا وزنه انجام شود بیشتر بر روی بالاتنه و پایین تنه کار می‌کند.

4- میزان دریافت پروتئین را افزایش دهید

تحقیقات نشان داده است که انجام ورزش‌های استقامتی در کاهش وزن و چرب‌ها تاثیرگذار است. افزایش دریافت پروتئین می‌تواند تاثیر این ورزش‌ها را افزایش دهد. دریافت پروتئین درست بعد از انجام ورزش‌های استقامتی باعث افزایش توانایی ریکاوری بدن می‌شود.

5- قبل از انجام ورزش‌های قلبی – عروقی وزنه بزنید

بررسی‌ها نشان داده است که تلفیقی از ورزش‌های استقامتی و هوازی باعث کاهش وزن می‌شود. تنها باید استراتژی مناسبی در ترتیب انجام حرکات ورزشی داشته باشید. بررسی‌ها نشان داده است که افراد بعد از انجام ورزش‌های قلبی – عروقی میزان کمتری وزنه می‌زنند. اگر آنها قبل از انجام ورزش‌های قلبی – عروقی وزنه بزنند، بهتر است. البته باید قبل از زدن وزنه بدن را گرم کرده باشند. به علاوه وزنه زدن باعث حس بهتر و شاداب‌تر شدن بدن می‌شود و فرد را آماده انجام درست ورزش‌های قلبی – عروقی می‌کند. بهتر است بعضی روزها ورزش‌های قلبی – عروقی و بعضی روزها ورزش‌های قدرتی انجام دهید یا یک نوع از این ورزش‌ها را صبح و یک نوع را غروب انجام دهید./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد