گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

خودداری بدن از ورزش کردن به صورت طبیعی

بررسی‌ها نشان داده است که بدن به صورت هوشمندانه‌ای از ورزش کردن و سوزاندن کالری خودداری می‌کند تا انرژی بیشتری را ذخیره کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، گزارش‌های منتشر شده در مجله "زیست شناسی" نشان داده است که سیستم عصبی بدن به هنگام ورزش کردن تلاش می‌کند تا نوع حرکت ما را به حالتی که کمتر انرژی مصرف شود، تغییر دهد. به عبارت دیگر بدن به تنبلی گرایش دارد.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: ما انسان‌ها به صورت طبیعی سعی می‌کنیم تا هر کاری را با نیروی کمتری انجام دهیم. به طور مثال ترجیح می‌دهیم که بنشینیم تا این که بایستیم. بررسی‌های ما نشان داده است که سیستم عصبی بدن میزان سوزاندن انرژی را اندازه‌گیری و تلاش می‌کند حرکت بدن را طوری تغییر دهد که انرژی کمتری مصرف شود. این که بدن سریع اتلاف انرژی را بفهمد و برای تغییر تلاش کند نشان دهنده درست عمل کردن سیستم عصبی و با هوش بودن بدن است!

در طول زمان طرز حرکت و راه رفتن انسان‌ها نیز برای کمتر شدن مصرف انرژی تغییر کرده است.

محققان در صدد هستند تا دریابند که چگونه بدن به این سرعت حرکات چندین عضله را با هم هماهنگ می‌کند تا کمتر انرژی مصرف کند. تحقیقات نشان داده است که حتی اگر ذخیره انرژی کمتر از پنج درصد هم باشد بدن شروع به ایجاد تغییر می‌کند. این مکانزیم بدن می‌تواند از سوزاندن کالری و ورزش کردن جلوگیری کند./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد