گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آیا ژیمناستیک سبب کوتاهی قد می‌شود؟

تحقیقات علمی نشان می‌دهد که ژیمناستیک هیچ ارتباطی به کوتاهی قد ندارد، مگر این که کودکان در سنین پایین‌تر از 9 سالگی به حرکات حر‌فه‌ای بپردازند.

به گزارش خبرنگار علم ورزش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ژیمناستیک ورزشی پایه است و یادگیری حرکات ژیمناستیک حتی از د‌و‌و‌مید‌ا‌نی و شنا نیز ضروری‌تر است. هر فردی که در دوران کودکی به یادگیری رشته ژیمناستیک می پردازد، در دوران بز‌ر‌گسالی می‌تواند ورزشکار موفقی در سایر رشته‌ها‌ی ورزشی شود.

به نوشته مجله "علم و اخلاق در ورزش "، تغذیه، ژنتیک و سلامت بدن سه فاکتور اصلی در تعیین قد هستند. اگر ژن کوتاهی قد در خانواده‌ای وجود داشته باشد، دختر یا پسر آن خانواده‌ کوتاه قد می‌شوند. همچنین تغذیه در دوران بارداری مادر و نونهالی بچه‌ها در رشد قد اهمیت ویژه‌ای دارد. میزان ترشح هورمون‌ها هم یکی از عواملی است که در تعیین قد افراد موثر است.

یکی از کارشناسان ژیمناستیک می‌گوید اگر همیشه ژیمناست‌های موفق کوتاه قد هستند به این دلیل است که افراد کوتاه قد بهتر می‌توانند حرکات مخصوص این رشته را انجام بدهند و ژیمناستیک باعث کوتاه قد شدن آنها نشده است.

حرکات ژیمناستیک به چابکی، انعطاف پذیری و سرعت عمل بالا نیاز دارد. این ویژگی‌ها را در آدم‌هایی با قد کوتاه‌تر بیشتر می‌شود دید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد