گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

تعلیق یک مربی به دلیل تجویز مکمل​های غیرمجاز

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان از تعلیق سه ماهه یک مربی باشگاه آمادگی جسمانی بانوان به دلیل تجویز مکمل​های غیرمجاز خبر داد.

منصور روزدار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد:​سال گذشته تیمی متشکل از بنده به عنوان رییس هیات پزشکی ورزشی استان، مسوول حراست اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان، مسوول اداره ورزش و جوانان اهواز و یکی دیگر از کارشناسان، طی بازدیدی که به صورت سرزده از یکی از باشگاه​های آمادگی جسمانی بانوان در اهواز داشتیم، به مواردی از جمله استفاده از مکمل​های غیرمجاز توسط مربی و تجویز آن، برخورد کردیم.

وی با تاکید بر این‌که در این خصوص اصلا بحث فروش مکمل غیرمجاز مطرح نبوده است، افزود: ​این مربی خاطی تنها مکمل​های غیرمجاز را برای بانوان ورزشکار در باشگاه تجویز می‌کرده است.

رییس هیات پزشکی ورزشی خوزستان ادامه داد: در این مورد جلساتی را با خود مربی، آقای سالمی (رییس هیات ورزش​های همگانی استان) و جمعی از کارشناسان برگزار کردیم که در پایان، کارشناسان خواستار این شدند که قوانین مربوط به نادو را در خصوص این تخلف در نظر بگیریم.

وی اضافه کرد: از آن جا که قوانین مرتبط با نادو برای مواردی است که وادا تعیین کرده است، این مورد برخی مواردی که وادا تعیین کرده بود را شامل نمی‌شد؛ بنابراین امکان این‌که قوانین تخلف دوپینگ را صادر کنیم، وجود نداشت.

روزدار خاطرنشان‌کرد: در این مورد بیشتر جنبه آموزشی قضیه مطرح بوده است؛ چرا که احتمال می‌دادیم مربی به صورت ناآگاهانه این مکمل​ها را تجویز می‌کرده است.

وی در پایان با اشاره به محرومیت این مربی، تصریح کرد: ​با هماهنگی این هیات و مطابق دستورالعمل​های موجود و جلسات کارشناسی انجام شده، ​متخلف به تعلیق سه ماه از فعالیت‌های ورزشی و عدم مربیگری در اماکن ورزشی و همچنین گذراندن یک دوره آموزشی مبارزه با دوپینگ زیر نظر هیات استان، محکوم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد