گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

فواید آموزش مجازی قبل از جراحی زانو برای ورزشکاران

بررسی‌ها نشان داده است که آموزش مجازی قبل از عمل جراحی زانو به ورزشکاران کمک می‌کند تا با درک بهتر از عمل ریکاوری بهتری داشته باشند..

به‌ گزارش ‌ایسنا‌، انجام عمل جراحی برای اولین بار اکثرا برای بیماران نگران کننده است. ورزشکارانی که عمل جراحی زانو انجام می‌دهند نیاز به آمادگی قبل از عمل و ریکاوری بعد از عمل دارند.

طبق مطالعات اخیر که در مجله "جراحی استخوان و مفصل" منتشر شده است. برنامه آموزش اینترنتی برای ورزشکارانی که می‌خواهند عمل جراحی انجام دهند می‌تواند درک آنها از عمل جراحی را بهتر کند و تجربه بهتری را برای آنها رقم بزند.

پارگی مینیسک یکی از شایع‌ترین آسیب‌دیدگی‌ها در بین ورزشکاران است. راه‌هایی غیر جراحی نیز برای درمان آسیب‌دیدگی‌ رباط و مینیسک وجود دارد. اما گاهی اوقات پزشکان عمل جراحی را تجویز می‌کنند. طبق آمار جامعه ارتوپدی آمریکا، هر ساله بیش از چهار میلیون جراحی زانو در دنیا انجام می‌شود.

هدف از انجام این تحقیقات کمک گرفتن از آموزش مجازی برای بهبود بخشیدن به نتیجه‌ جراحی است.

مدیر این تحقیقات می‌گوید: ما دریافتیم که آموزش‌های مجازی به بهبودی نتیجه‌ جراحی کمک می‌کند.

در این مطالعات بیماران مورد بررسی به دو گروه تقسیم شدند. گروهی که آموزش ندیدند و گروهی که 20 دقیقه آموزش مجازی دیدند. سن و میزان تحصیلات هر دو گروه شبیه به هم بود. از افراد خواسته شد تا به میزان آگاهی و رضایت خود بعد از عمل جراحی امتیاز بدهند.

بررسی‌ها نشان داد افرادی که آموزش مجازی می‌دیدند آگاهی بیشتری نسبت به عمل داشتند و آمادگی بیشتری برای این کار داشتند. این افراد از خطرات و فواید عمل جراحی آگاهی بیشتری داشتند و رضایت بیشتری از عمل جراحی خود پیدا کردند.

افرادی که پیش از عمل جراحی آموزش دیدند درک بهتری از رباطی که ترمیم کردند داشتند. آموزش مجازی به تصمیم گیری بهتر بیماران برای انجام عمل جراحی کمک می‌کند و باعث افزایش نتیجه‌ عمل جراحی می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد