گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ایران به دنبال کسب میزبانی نشست جهانی پیکرشناسی (آنتروپومتری) در سال 2018

نایب رییس انجمن بین‌المللی پیکر شناسی ورزشی گفت: تلاش خواهیم کرد تا میزبان برگزاری کنفرانس جهانی پیکرشناسی ورزشی در سال 2018 در ایران باشیم.

دکتر شهرام فرج‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کنفرانس جهانی پیکرشناسی ورزشی با محوریت پیکرشناسی و سنجش ترکیب بدنی ورزشکاران حر‌فه‌ای و آماتور در سال 2016 به میزبانی مکزیک برگزار خواهد شد که بنا دارم در مجمع دو سالانه انجمن بین‌المللی پیکرشناسی ورزشی که هم‌زمان با این کنفرانس برگزار می‌شود میزبانی دوره بعد کنفرانس جهانی پیکرشناسی ورزشی را در مجمع مطرح و در صورت تایید اعضا، ایران برگزار کننده این کنفرانس در سال 2018 باشد.

وی افزود: یقین دارم با توجه به پست مهمی که در ایساک دارم مشکلی برای گرفتن این میزبانی نداشته باشیم. اگر این میزبانی به ایران داده شود کیش بهترین مکان برای برگزاری کنفرانس جهانی پیکرشناسی ورزشی خواهد بود.

فرج‌زاده در پایان همچنین از چاپ کتابچه المپیک 2016 ریو برای تمام ورزشکاران اعزامی به المپیک خبر داد و خاطر‌ نشان کرد: از من نیز به عنوان یکی از متخصصان تغذیه درخواست شده تا در زمینه مکمل‌ها، نکات تغذیه‌ای و مباحثی مربوط به چگونه سر وزن رسیدن ورزشکاران مطالبی را در این کتابچه نگارش کنم. این کتابچه که حاوی مطالب علمی در تمام رشته‌ها‌ی علوم ورزشی اعم از تغذیه، علم تمرین، رفتار حرکتی ، آسیب شناسی است پیش از شروع بازی‌های المپیک 2016 ریو توسط کمیته‌های ملی المپیک کشورها در بین ورزشکاران اعزامی توزیع خواهد شد./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد