گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

دو نکته برای مصرف بیشتر میوه ها

میوه ها، مواد مغذی مثل پتاسیم، فیبر غذایی، ویتامین C و فولات (اسید فولیک) فراهم می کنند که برای سلامتی مهم هستند. اکثر میوه ها به طور طبیعی، چربی، سدیم و کالری کمی دارند و هیچ کدام کلسترول ندارند.

به گزارش آفرینش، به نقل از ایسنا، خوردن میوه برای سلامتی مفید است. افرادی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، میوه ها و سبزیجات بیشتری می خورند، خطر کمتری برای ابتلا به برخی از بیماری های مزمن را دارند.

10 نکته برای مصرف بیشتر میوه ها

1- میوه ها را زیر آب تمیز و روان دست بمالید تا موجودات ذره بینی، گرد و خاک سطح آنها از بین بروند و بعد از شستشو، آنها را با یک حوله تمیز خشک کنید.

2- برای خودتان یادآورهای تصویری قرار دهید به طوری که یه کاسه از انواع میوه ها را بر روی میز، پیشخوان یا داخل یخچال قرار دهید و آنها را مصرف کنید.

3- از میوه های خشک که به آسانی حمل و نگهداری می شوند، به عنوان میان وعده ها استفاده کنید.

4- در صبحانه تان از موز، هلو و توت فرنگی استفاده کنید. همچنین آب پرتقال یا گریپ فروت 100 درصد طبیعی بنوشید و یا مخلوط میوه ها را با ماست بدون چربی یا کم چربی را امتحان کنید. 5- به همان میزانی که میوه های تازه می خرید، میوه های خشک، منجمد یا کنسرو شده را هم بخرید تا همیشه ذخیره کافی داشته باشید.

6- همراه نهار نارنگی، موز یا انبه بخورید یا از میان انواع سالادها، میوه ها را انتخاب کنید. 7-به دلیل فوایدی که فیبر رژیم غذایی دارد، به جای آبمیوه بیشتر از میوه کامل یا خرد شده استفاده کنید. 8- همراه شام آناناس خرد شده به سالاد کلم اضافه کنید. همچنین تکه های پرتقال، زغال اخته خشک شده و یا انگور را برای شام در سالاد اضافه کنید. 9- با خوردن روزانه میوه به همراه وعده های غذایی یا به عنوان میان وعده، الگوی خوبی برای کودکان خود باشید. 10- میوه‌های تازه را در فصلشان زمانی که قیمت آنها ارزانتر و بهترین طعم را دارند بخرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد